• Pigelinen

Vilka kräftor ska man köpa?

Ska ev på kräftskiva till helgen och då ska man ha med egna kräftor. Brukar fiska själva men eftersom jag är höggravid så blir det inte så iår. Varje år brukar det dock vara fullt i tidningar om bäst i test men nu hittar jag inget.

Vilka kräftor ska man köpa? Någon som sett något test elelr ätit grymt goda kräftor?

Tack, gode Gud!!!
  • Svar på tråden Vilka kräftor ska man köpa?
  • Tess76

Jag har ingen aning om vilka som är bäst i test osv. Men om du pratar om frysta insjökräftor så är mitt tips att göra ny lag att lägga kräftorna i 12 timmar innan. Blir mycket godare då.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Pigelinen
    Tess76 skrev 2008-08-18 13:27:42 följande:
    Jag har ingen aning om vilka som är bäst i test osv. Men om du pratar om frysta insjökräftor så är mitt tips att göra ny lag att lägga kräftorna i 12 timmar innan. Blir mycket godare då.
    jo jag tänkte nästan köpa dem lite innan helgen och koka egen lag men det är ju en djungel...
    Tack, gode Gud!!!
  • Freiya

ICAs jumbokräftor ska tydligen vara väldigt bra har jag lsät här på FL :P

annars föredrar jag svenska havskräftor..!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Pigelinen

oki ICA JUMBO, de ska jag kolla efter. Jag gillar insjö bättre än havs dock

Tack, gode Gud!!!
  • Tigra79

"Ullmo Spanska partykräftor" är perfekt om man inte älskar att skala kräftor. Det är 750g oskalade kräftor och 750g skalade kräftor och om jag inte minns fel så var dom dessutom goda.

• AnnaVirrPanna

testade både Icas kräftor och Icas jumbokräftor och båda var jätte goda! Jumbokräftorna större så dom är att rekomendera. Mums!!

• Mytis

varför inte köpa levande kräftor och koka dem själv?? det skulle jag ha gjort.. då blir de godast tycker jag iaf

• Pigelinen
    Mytis skrev 2008-08-18 13:56:04 följande:
    varför inte köpa levande kräftor och koka dem själv?? det skulle jag ha gjort.. då blir de godast tycker jag iaf
    Vet inte om de går att få tag i här... annars hade jag gjort det...
    Tack för alla tips, jag skriver ut denna sida och tar med till butiken och kollar vad som finns.
    Tack, gode Gud!!!
  • Tess76
    Pigelinen skrev 2008-08-18 13:58:56 följande:
    Vet inte om de går att få tag i här... annars hade jag gjort det... Tack för alla tips, jag skriver ut denna sida och tar med till butiken och kollar vad som finns.
    Kolla om du kan beställa av fiskhandlar'n.
    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Mytis

bor du i sörmland så finns de massor.. Min mamma säljer bland annat

• Pigelinen
    Mytis skrev 2008-08-18 14:02:05 följande:
    bor du i sörmland så finns de massor.. Min mamma säljer bland annat
    tyvärr jag bor mellan de två stora sjöarna...
    Tack, gode Gud!!!
Svar på tråden Vilka kräftor ska man köpa?