• magen

Knakar i bäckenet och ont i höfterna, någon mer?

Om jag sitter/ligger ner en stund och sen reser på mig så är jag väldigt stel i höfterna och det gör ont att gå, efter några steg brukar det knaka till ordentligt (ibland så att det hörs av andra) i bäckenet, höfterna och långt ner i ryggen.. typ vid svanskotan. Är det någon mer som känner igen sig och vet var det kan vara?

• Svar på tråden Knakar i bäckenet och ont i höfterna, någon mer?
  • skruttan85

Kanska kan vara något med foglossning? Jag har ont lite till och från på samma sätt som du, men vet inte om det är foglossning, men tror det. Dock knakar det inte så mycket på mig.

• caroline 1987

På mig knakar det "mellan benen" varje natt då jag vänder på mig.

När jag reser mig ifrån sängen eller soffan så gör det jätteont i höfterna och speciellt vänster, jag måste "stå till mig" i någon minut innan jag börjar gå igen...

Tror det är foglossning, men vet faktiskt inte!
    Jobbigt är det iallafall

• Virrpirr

caroline 1987 skrev 2008-08-18 13:39:28 följande:

På mig knakar det "mellan benen" varje natt då jag vänder på mig. När jag reser mig ifrån sängen eller soffan så gör det jätteont i höfterna och speciellt vänster, jag måste "stå till mig" i någon minut innan jag börjar gå igen...Tror det är foglossning, men vet faktiskt inte!Jobbigt är det iallafall
    Exakt så är det för mig också! Antar också att det är foglossning..
  • Nikas

Jag är i v. 39 och har ont i höfterna ibland, speciellt på nätterna, eller när jag går upp på morgonen. Knakar gör det jättehögt, på nätterna när jag vänder mig.

Men det är nog som det ska, allt är ju uppmjukat inför förlossningen så att bebin ska kunna komma ut.

Jag har ett bäckenbälte som jag köpt på gularehab, det kostar185 kr tror jag (finns på Tradera.com också!) som är rätt skönt. Dock har jag ju inte ont på dagarna liksom, men jag tror att det kan vara bra att använda ändå.

Alla har ju foglossning, dock känner ju vissa av det, andra inte alls, eller lite och bara då och då. Som jag.

Svar på tråden Knakar i bäckenet och ont i höfterna, någon mer?