• Zofye

Kan Telia låsa upp min telefon? Jag hitter inte min PUK-kod!

Jag fick för mig att jag skulle ställa in att jag ville ha en PIN-kod till min telefon igår (har varit utan sedan jag fick numret för flera år sedan). Det gick utmärkt tills jag knappat in allt och telefonen säger "Ange PUK-kod för att låsa upp telefonen"!!! WTF?! Var har jag den?! Har letat och letat och letat och hittar den inte! Kan jag gå in till Telia och be dom låsa upp min telefon eller är det helt kört?

• Svar på tråden Kan Telia låsa upp min telefon? Jag hitter inte min PUK-kod!
  • c0ol

Har du registrerat dig på telias mina sidor så ser du din puk kod där, annars ring kundtjänst

• Zofye

Ja, teknikkunnig som jag är (eller så inte) så säger min sambo detsamma, men för att komma in till mina sidor behöver jag ju en kod?
    Antagligen är jag registrerad, men med vilket användarnamn och ännu svårare... vilket lösenord har jag??
    Kan man ringa kundtjänst?
    Jag har inte den blekaste aning om mina koder så jag kan ju vara vem som helst som ringer!

c0ol skrev 2008-08-18 14:24:37 följande:
    Har du registrerat dig på telias mina sidor så ser du din puk kod där, annars ring kundtjänst
  • c0ol

Ja du kan ringa, har du abb. så skickar dom koden med posten.

Zofye skrev 2008-08-18 14:26:55 följande:
    Ja, teknikkunnig som jag är (eller så inte) så säger min sambo detsamma, men för att komma in till mina sidor behöver jag ju en kod?Antagligen är jag registrerad, men med vilket användarnamn och ännu svårare... vilket lösenord har jag??Kan man ringa kundtjänst? Jag har inte den blekaste aning om mina koder så jag kan ju vara vem som helst som ringer!
  • Zofye

Med posten? Då tar det ju flera dagar! Då knatar jag nog hellre in på telia och ber dom låsa upp den... det borde dom väl kunna? Jag kan ju legitimera mig då och sånt..

• Myten

Ja, går du in till en Teliabutik och numret står på dig så är det inga problem att få PUK-koden mot legitimation.

• Zofye
    Svar på #6
    Det visade sig vara mycket enkelt att göra så
Svar på tråden Kan Telia låsa upp min telefon? Jag hitter inte min PUK-kod!