• Lantani

Vilka gardiner passar till köket? burspråk

Har bott i denna marklägenhet nu sedan i mitten på maj och har fortfarande inte hittat några gardiner som passar till köket. Har ingen aning vad jag kan tänka mig ha där. Panel gardiner verkar vara smidigast.

Kan lägga upp bild lite senare men måste bara plocka undan lite snabbt där först. Ger er en beskrivning sålänge.

Vita köksluckor och vita vitvaror. Burspråk vid fönsterna. Svart mörkgrå plastmatta på golvet som ser ut som stora klinkerplattor. Beigea (mer mot det mörkar hållet, cafe latte färg kanske) målade väggar, med bård uppe vid taket som är massa olika mönster (frunkter) på som går i röd blålila osv.

Nu ska jag plocka undan i köket sen ska jag ta bild och lägga in så ni kan hjälpa mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-18 16:29
    www.familjeliv.se/hem/lantani/galleri.php

Så i mitt galleri hittar ni bilder på köket, undvik dock att titta på fågelburen och diskmaskinen som står mitt på golvet (ska ställas på plats imorgon och diskstället ska bort)

• Svar på tråden Vilka gardiner passar till köket? burspråk
  • Kössen

tror det skulle vra snyggt med en kappa bara...
    jag har gjort så hemma att jag sytt om en gardinlängd till en kappa, somgår rätt över..
    man ser fönsterna bättre och ljuset kommer in bättre..

• tesso77

Jag tror att hissgardiner hade varit snyggt i mitten fönsterna och en panellängd vid sidofönstrena. Eller kanske hissgardiner i alla fönstrena?

• Honeymother

Jag skulle precis också säga att en hissgardin skulle bli jättefint i stora fönstret. De små skulle jag dock låta vara gardinfria och istället hänga en ampel med någon fin hängblomma i. Då bevaras ljuset från de fönstrena samtidigt som amplarna ger visst insynsskydd.

Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • Lantani

Bra ideer ni har, tål att tänkas på, men vilka säger tror ni passar?

• oxytocin

Vi har nästan likadant burspråk. Vi har vanliga panellängder i våra fönster. Vårt är lite större, så ibland har vi 3 st paneler.

Svar på tråden Vilka gardiner passar till köket? burspråk