• Isamia

Hur många blöjor går åt på ett dygn för er bebis?

Ange ålder på barnet samt vilken blöjsort ni använder. Berätta gärna också när ni byter... Så fort de kissat? (när de bajsat är väl självklart att man byter så fort man kan) När barnet säger ifrån? Speciella tidpunkter?

• Svar på tråden Hur många blöjor går åt på ett dygn för er bebis?
  • Laire

Jag brukar byta inför varje mål mat (sålänge man inte är ute eller så) plus om han bajsat såklart. Visst, blöjorna är inte så tunga alla gånger men det känns fräscht och han har aldrig fått blöjutslag eller dylikt.

Så för min fyra månaders går det cirka sex-sju blöjor på ett dygn.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Laire
    Isamia skrev 2008-08-18 16:19:45 följande:
    Ange ålder på barnet samt vilken blöjsort ni använder. Berätta gärna också när ni byter... Så fort de kissat? (när de bajsat är väl självklart att man byter så fort man kan) När barnet säger ifrån? Speciella tidpunkter?
    Glömde, har testat pampers, coop och libero med samma resultat på alla tre, har inte behövt byta oftare med någon särskilt märke.
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Carisma95

Har inga speciella tidpunkter, utan byter när jag känner att han har kissat. Ofta är blöjan blöt efter han ätit eller sovit (dvs. nästan jämt, mer eller mindre)
    Men ca 6-8 blöjor per dygn ungefär och vi har Pampers. (Hade Libero först, men tycker man lättare känner på pampers-blöjan om han kissat!)

A stumble may prevent a fall....
  • tjoohalia

min son är 7,5veckor, byter blöja ungefär 8-10ggr/dag. han kissar väldigt mkt och bajsar ungefär 1gång/dag.
    byter inte så fort han har kissat, för då märks det knappt. men han säger ifrån om blöjan är blöt och han kissar igen, då verkar det bli obehagligt.
    men ungefär varannan natt byter jag inte, för då sover han hela natten.

använder libero

• Redlip

Byter runt 6 till 10 om dan, det är olika. Min son är 3 månader, jag använder coop tejpblöjor och de funkar bra.. Jag byter alltid när han har bajsat och om han har kissat för mkt så byter jag direkt..

• livetärgött

Har en snart 8mån son, byter efter varje mål ungefär var 3-4 timme då. Kör med Huggies. Självklart byter jag så fort det går vid bajsblöja! Blir väl 5-6 blöjor/dygn.

• Loco Madre

ca 5 om han inte är dålig i magen eller så..

• en ängel

6-7/dygn, han e tre månader. Byter när jag ammar dvs. var tredje- var fjärde timma på dagen (om inte blöjan känns torr (vilket nästan aldrig hänt) och en blöja på natten då han äter och givetvis direkt vid bajs. Använer Pamers eller Libero beroende på vilket jag har kupong på.

• Luloo

alvin är 2 månader och jag byter en gång på natten o 3ggr per dag, (han bajsar var 4 dag och då ökar det med ca 3 blöjor..(använder liberos)

hade coop och fick få byta 8ggr per dag

• Lille Fi

byter när ja känner att blöjan börjar bli full eller efter varje mål. ca 5-6/dagen. Byter ingen på natten, han sover hela natten. använder libero o han e 6 månader.

Harry 8 feb ´08
Svar på tråden Hur många blöjor går åt på ett dygn för er bebis?