• SandraD

Privat ultraljud?!! Göteborg*

Hejsan!
    Nu behöver jag er hjälp..??! Jag är gravid och med första barnet och som många andra förstföderskor där ute så är jag också orolig för allt.. Iaf.. bor i Göteborg och här får man bara 1 ultraljud och det i vecka 16-18 (eller vad det är) men jag vill gå på ett till nu snart igen för att se så att allt ser bra ut osv.
    Nu till frågan ni gravida/föräldrar som bor i Göteborg, vilken privatklinik ska man gå till?? Vilken är bäst? Hur mycket kostar det?

Och vi har inte fått reda på könet än vad tycker ni vi ska göra? Både jag och mannen är lite kluvna vi vet inte hur vi ska göra vi vill ha reda på det så man kan köpa hem/inreda lite andra färger än bara neutrala färger? Vad tycker ni vi ska göra?

Tack på förhand!! MVH// Sandra

• Svar på tråden Privat ultraljud?!! Göteborg*
  • CarolineL

På Barnmorskegruppen kan man göra fler ultraljud, jag tror det kostar 500kr.
    Jag gjorde inte mitt där, var på östra, men hade all mödravård där, de var toppen...om det blir fler barn kommer jag att gå där igen.

• SandraD

Okej, har hört talas om dom också om jag inte har helt fel för mig så tror jag det är där min vännina går nu (hon väntar sitt andra barn) Men tack så mycket.. får kolla upp det lite mer. Tack!

CarolineL skrev 2008-08-18 19:13:32 följande:
    På Barnmorskegruppen kan man göra fler ultraljud, jag tror det kostar 500kr.Jag gjorde inte mitt där, var på östra, men hade all mödravård där, de var toppen...om det blir fler barn kommer jag att gå där igen.
  • jenny g6

Vasakliniken har så du kan boka tider på internet, och man brukar få tid efter ett par dagar. Kostar 500:- och ligger tvärgata på avenyn. Tyckte det var jättebra där!

• SandraD

Ja tack, ringde till båda Vasakliniken(mama mia) och barnmorskegruppen idag. Och jag nappade mest på vasakliniken dom har ju så man kan fp ultraljudet på dvd för bara 100 kr =) så det fastnade jag för så nu ska jag baa ringa och beställa tid. =)
    Men vad tycker ni jag/vi ska göra? Ska vi ta reda på könet eller ej?

jenny g6 skrev 2008-08-19 17:12:48 följande:

Vasakliniken har så du kan boka tider på internet, och man brukar få tid efter ett par dagar. Kostar 500:- och ligger tvärgata på avenyn. Tyckte det var jättebra där!
  • linblu

Så man kan göra ett könsbestämmande ultrljud på vasakliniken? Vad kostar det i så fall? Jag vill oxå göra detta!!

• SandraD

Jag ringde till dom idag och då frågade jag dom om dom gjorde ultraljud och om mankunde ta reda på könet då också och det kunde man. Det kostar 450 kr för besöket foto kostar 50 kr/st och dvd-inspelning kostar 100 kr med dvdfilm.

linblu skrev 2008-08-19 17:38:35 följande:
    Så man kan göra ett könsbestämmande ultrljud på vasakliniken? Vad kostar det i så fall? Jag vill oxå göra detta!!
  • linblu

Vet du vilken vecka man måste vara i??

• SandraD

Jag vet faktiskt inte vilken vecka man måste vara i hos MamaMia (Vasakliniken) står inget på deras hemsida heller www.mamamia.se men hos barnmorskegruppen måste man vara i vecka 26 men ring och prata med dom..
    031-818160 (Måndag-Torsdag 8:00-17:00 Fredag 8:00-15:00)

linblu skrev 2008-08-19 17:45:33 följande:
    Vet du vilken vecka man måste vara i??
  • ZeZZa

Mamamia måste man ha gått 23 fulla veckor. Jag gjorde könsul där o jag kan rekommendera det stället. Kostade 450:- o det tog nästan 30 minuter för hon kollade allt inte bara könet. Där kan man köpa dvd också.

♥León 060103♥Vanessa 080707♥
  • SandraD

Okej tack så mycket =)

ZeZZa skrev 2008-08-19 18:01:36 följande:
    Mamamia måste man ha gått 23 fulla veckor. Jag gjorde könsul där o jag kan rekommendera det stället. Kostade 450:- o det tog nästan 30 minuter för hon kollade allt inte bara könet. Där kan man köpa dvd också.
Svar på tråden Privat ultraljud?!! Göteborg*