• Nintendo

Små stödstrumpor

Jag är i vecka 34 och fick för ett par dagar sen svullna ben och hade tänkt att införskaffa mig stödstrumpor.
    Gick till apoteket där dem sa att deras minsta storlek var 36 (jag har storlek 34) och att det inte gick att beställa mindre så hon sa att jag skulle prata med min bm. Jag kunde inte använda 36:orna eftersom dem inte hade gjort någon nytta då dem inte satt rätt. Bm sa i sin tur att dem hänvisar till apoteket så hon visste inte alls var jag skulle få tag på några små storlekar.

Måste väl vara fler i samma sits som mig som har väldigt små fötter? Hur har ni löst det? Finns det någonstans man kan specialbeställa?
    Känns väldigt obehagligt med svullna ben och vill gärna undvika att få åderbrock.

• Svar på tråden Små stödstrumpor
  • Nintendo

Låter för stort med 35-37 tyvärr men ska fundera på saken om jag inte hittar någon annanstans. Tack för tipset!

• hallonblomma

Mannen här i huset fick inte köpa störstrumpor till mig utan att ha mina mått. Jag använder mina dagligen även i jobbet så jag visste vilka jag skulle ha men se nähä, det hjälpte inte. Så jag fick själv ner och prata med dom.

Men dom går inte enbart på fotstorleken. Du måste mäta runt ankeln där det är som smalast och runt vaden där den är som bredast. Det ska du göra på morgonen innan du kliver upp ur sängen. Ta dom måtten med dig sen till apoteket så kan dom plocka fram rätt storlek till dig.

Lycka till!

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Tage 18/5-07 + BF 6/10-08.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Nintendo

Det var det jag gjorde men kvinnan där sa ändå att dem inte skulla passa eftersom dem var för stora på foten. :(

• hallonblomma

Låter konstigt Du får fråga henne om du ska linda benen istället

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Tage 18/5-07 + BF 6/10-08.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Tusseluren

Åhlens har "flygvärdinne"strumpor och andra höga strumpor som räcker till knä, dom använder jag dagligen när jag arbetar, även när jag inte är gravid. Fungerar perfekt och dom är snygga då det finns alla möjliga färger och mönster.

• gumzan
    Tusseluren skrev 2008-08-19 10:35:39 följande:
    Åhlens har "flygvärdinne"strumpor och andra höga strumpor som räcker till knä, dom använder jag dagligen när jag arbetar, även när jag inte är gravid. Fungerar perfekt och dom är snygga då det finns alla möjliga färger och mönster.
    vad kostade de?
Svar på tråden Små stödstrumpor