Luktar svett mellan benen...
Luktar gamal svett mellan benen trots att jag duschar minst en gång om dagen. Detta har blivit värre sedan jag fick barn. Vad beror det på? Kan man göra något åt det? Trosorna luktar svett efter några timmar.
Luktar gamal svett mellan benen trots att jag duschar minst en gång om dagen. Detta har blivit värre sedan jag fick barn. Vad beror det på? Kan man göra något åt det? Trosorna luktar svett efter några timmar.
Luktar det svett eller från underlivet. Man ska ju inte tvätta sig där såå ofta som en gång om dagen...
Det e svett typ i ljumskarna, inte från underlivet.
svamp? luktar! är du röd i ljumskarna?
ok. Testa att ta lite barnpuder någon gång om dagen, om det är så att du inte har svamp.
Inte röd, inget kli eller annat. Inte svamp. Det bara luktar svett. Jag känner det tom genom jeans om jag har det på mig. Är rädd att andra ska känna lukten oxå.
Ingen annan som vet vad det kan vara?
Anonym (Stinky) skrev 2008-08-19 11:08:39 följande:
jag är oxå en stinky sen jag blev gravid. luktar otroligt mycket svett från ljumskarna o genom byxorna. väldigt obekvämt socialt.
Jag ahde så oxå när jag var gravid och ett bra tag efter förlossningen..nu börjar det äntligen försvinna..det kan lukta lite efter en hel dag men ja förut stank det även genom byxorna på mig.
Jag tror det är hormonellt, får helt enkelt stå ut :P
Ja, det verkar ju onekligen vara hormonellt. Inte nog med att man ska vara gravid och gå och svettas. Man ska se gå och svettas mellan benen efteråt oxå. Kanske har med amning att göra?Ahhhhhh
Anonym (Stinky) skrev 2008-08-19 19:04:43 följande:
Är det från ljumskarna eller från underlivet det luktar? Jag kan själv känna att mina byxor kan börja lukta illa , men det kommer från underlivet. Som värst är det när jag har mycket hormoner i kroppen, när jag har lite hormoner så är det inget alls. Har tyvärr inget svar på vad det kan vara.
Shit så har jag med, men mina barn är över tolv år! Jag upplevera tt det rä värre nu sen jag gått upp i vikt men jag känner det så annars med. Har ganska mycket hårväxt och detgör ont när jag rakar och jag tål inte krämerna. Metoder på salong har jag inte råd med.
Rakar som det rä nu och smörjer med nån salva så gör det iaf mindre ont, jag upplever att svettlukten minskar då iaf.
Det finsn ju intim våtserveter med lukt på , kanske kan dom hjälpa att tvätta av med då och då?
Hej.
kom att tänka på att kläder (därför också trosor) av syntetmaterial kan närmast impregneras av svett.
Det luktar inget när de är nytvättade, men så fort de blir de minsta fuktiga eller varma osar en odör fram som av gammal tant. Detta har alltså inget att göra med hur mycket man svettas för tillfället, utan verkar vara gammal svett som är kvar i tyget. Att köpa nya trosor av bomull kan i alla fall vara värt att testa.
Undvik syntetkläder och smörj med kokosolja med några droppar eterisk olja i.