• Anonym

Jävla idiot! Han lämnar oss utan badrum!

Jag sitter här och mår så jäkla dåligt. Vet inte var jag ska ta vägen. Jag bara gråter...

Min jävla pappa. Han är inte klok. Vi har alltid haft det sisådär... Det går upp och ner. Nu har vi köpt hus, jag och min man. Min pappa är byggare och har eget företag. Han kan göra som han vill med sina jobb och ville nu hjälpa oss med vårt badrum. Dvs bygga större och göra om allt. Han har alltså tagit ledigt en vecka för att bo här och renovera. Min man har tagit semester och dom hjälps åt.

Jag har kanske lite kort stubin nu, är gravid i v 16. Men jag gör allt för att visa tacksamhet, hjälpa till osv. Fastän att jag jobbar i vården 75 % också, så servar jag dom med mat osv för att dom ska kunna jobba så mycket som möjligt. Dom gör ingenting (diskar, plockar undan eller ngt) utan jag tar hand om allt. Går ut med våra hundar (pappa har en med sig) och verkligen "passar upp".

Eftersom jag är gravid vill jag inte bära för mycket och för tungt. Så när vi tömde badrummet ville jag inte bära för mycket - fastän att pappa tyckte jag kunde tömma allt själv. Jag gjorde så gott jag kunde och sa sedan att jag inte ville mer eftersom jag fick ont i ryggen och att det spännde till i magen. Då blir han skitsur - men efter ett tag går det över.

Han är van vid att alla gör precis som han säger. Hans ord är alla andras lag och gör man inte som han säger så blir allt skit och han blir vansinnig. Han säger alltid: " Ingen kan trampa på mig. Jag kör mitt race och passar det inte kan alla dra"

Nu lagade jag mat medan dom höll på i badrummet. Då vill min pappa sätta en laddare + batteri till en skruvmaskin PRECIS där jag lagar mat. Dvs framför micron, precis brevid spisen. Jag ber honom sätta den i ett annat uttag eftersom den är i vägen när jag lagar mat. Det tycker han är ren katasktrof och säger att han gör precis som han vill och blir arg på mig eftersom jag inte "låter honom jobba som han vill." Det slutar med att han skriker, jag bölar, han skriker hela tiden att jag är lat, inte hjälper till med ngt, osv osv. Att jag är otacksam osv. Jag säger att jag inte ville bära eftersom jag är gravid. Då tycker han att jag utnyttjar min situation och undrar hur länge jag ska "spela på min graviditet." (Det hör till saken att jag mått jättebra hela tiden och inte klagat någontingt. Fattar inte varför han säger så här!)

Det slutade nu med att han packade ihop sina verktyg och ska dra härifrån!!! Dvs vi har ingen vask, inget golv, inget tak, inga väggar, ingen dusch eller någonting i badrummet. Och han tänker sticka! Han har fått igång detta med renoveringen - det blev en fis på tvären - och nu lämnar han oss utan badrum!!! Hur kan han göra så här?!?! Min man kan inte slutföra detta och vi har inte pengar till någon annan hantverkare. FAAN. Jag hatar honom. Jag bara gråter och är rent knäckt. Förlåt om det blev långt. Förstår att ingen orkar/vill svara. Vad är där att skriva? Jag var bara tvungen att skriva av mig. Ushhh.

• Svar på tråden Jävla idiot! Han lämnar oss utan badrum!
  • Zemcia

men shit. Ni får helt enkelt anställa någon annan som gör det. >Sicken människa...

• Anonym

Vi har precis pengar till alla saker: vask, toalett, kakel osv. Att anställa ngn kommer kosta hur mycket som helst. Och vi som precis blivit av med topplånet på huset... Blir väl att låna så vi får topplån igen. Ush...

• LadyB

hade han varit en kvinna så hade jag trott han hade PMS men han e ju bara...konstig

• Anonym (=/)

Ja så kan det ju gå tyvärr - både med svartjobb och föräldrar.

Jag hade försökt fjäska tillbaka honom, stå ut under tiden tills badrummet är klart sen undvikt honom de gånger han var på dåligt humör.

• Anonym (=/)

Ja men om ni kan låna upp så blir ni ju inte helt utan, utan ni får ert badrum klart, nog för att det kostar säkerligen det dubbla, trodde inte ni skulle kunna fixa det alls.

• Anonym (tilda)

Ang maten, köp platbestik och ät på papperstallrikar.
    Då löser du det problmet. (man får vara lite praktisk när man renoverar, det blir mycket stök, gör det lättaste på bästa sätt.)

Laga lätt mat, stå inte vid spisen flera timmar när de bara skyfflar i sig maten ändå, för att komma igång med byggandet.
    (Talar av erfarenhet.)

Anlita en firma som fixar erat badrum, det blir dyrare kanske, men ni slipper relationsprobmemen.

Och din pappa har varit mer än snäll som tagit ledigt för att hjälpa er, om ni vill ha mer hjälp, så måste du nog krypa en del på knäna och be om ursäkt.
    Även om du kanske inte anser att det är ditt fel, så kostar det inte så mycket, mot att ni kanske får badrummet renoverat.

• Tessideluxe

Jag håller med. Din pappa har sparat er kanske 70-100 tusen kronor på att göra badrummet åt er, och det hade han inte behövt göra. Jag kan förstå att han tycker att du låter lite otacksam. Du säger att du har försökt visa tacksamhet, men ÄR du tacksam?

Jag kan ju också tycka att du borde ha bitit ihop vad gäller laddaren. Du kunde väl ha flyttat på den själv till ett annat uttag när han gått därifrån? Speciellt när du vet hur han är.

Jag tycker du ska ringa till din pappa och prata med honom när ni båda har lugnat ner er. Han vill nog inte att ni ska stå utan badrum och kommer nog att komma tillbaka om du sträcker ut en hand.

Anonym (tilda) skrev 2008-08-18 19:26:14 följande:

Ang maten, köp platbestik och ät på papperstallrikar.Då löser du det problmet. (man får vara lite praktisk när man renoverar, det blir mycket stök, gör det lättaste på bästa sätt.)Laga lätt mat, stå inte vid spisen flera timmar när de bara skyfflar i sig maten ändå, för att komma igång med byggandet.(Talar av erfarenhet.)Anlita en firma som fixar erat badrum, det blir dyrare kanske, men ni slipper relationsprobmemen.Och din pappa har varit mer än snäll som tagit ledigt för att hjälpa er, om ni vill ha mer hjälp, så måste du nog krypa en del på knäna och be om ursäkt.Även om du kanske inte anser att det är ditt fel, så kostar det inte så mycket, mot att ni kanske får badrummet renoverat.
  • Anonym (Noppe)

Låter lite lustigt att man är i 16:e veckan och inte kan plocka undan i badrummet?
    Skulle jag hjälpa till, skulle jag inte ställa mig och diska eller laga mat. Jag är där för att hjälpa till med bygget, hade jag inte blivit bjuden på mat ens, hade det blivit ett kort bygge.

• smulisen

Oj, vilken fantastiskt snäll pappa som ställer upp och tar ledigt för att fixa nytt badrum till er. Så snälla föräldrar har inte jag.

Nu gick det ju inte riktigt som det var tänkt med den saken dock .....

Mitt råd är att du ber ordentligt om ursäkt för att du blev så gnällig angående en laddare - förlåt men jag har svårt att se problemet med den saken - och sedan hoppas på att han fullföljer det han har påbörjat.

Håll dig undan isåfall, följ rådet med plattallrikar och enkel mat som någon annan skrev och låt dem bara få badrummet klart så fort som möjligt.

Önskar dig lycka till!

• Anonym

Vad var det ni skulle tömma badrummet på? Var det toastolen du inte ville bära eller var det de lösa sakerna man brukar ha i badrum?

Har du beklagat dig över att du måste gå ut med hundarna och sköta markservicen?

Svar på tråden Jävla idiot! Han lämnar oss utan badrum!