• isisisis

Kan man trimma en hund med en vanlig hårtrimmer?

Om man inte ska ställa ut och så...

Utan bara vill hålla pälsen i schack ?

Det är en pudel,så han är krullig förstås.

• Svar på tråden Kan man trimma en hund med en vanlig hårtrimmer?
  • Pikaur

Tror de är lite för klena i motorn, men har ingen aning. Har än så länge ingen ras som kräver den sortens pälsvård, men nästa blir

• 1 och 1 är 3

jag har en blandras....

Powder puff/ toy pudel... å jag trimmar honom med vanlig hårtrimmer..... de funkar bra!

• Pikaur

1 och 1 är 3 skrev 2008-08-18 22:25:17 följande:

jag har en blandras....Powder puff/ toy pudel... å jag trimmar honom med vanlig hårtrimmer..... de funkar bra!
    Men de har ju så väldigt fin päls. Hur är det med hundar typ schnauzer? Funderar på en sån
  • Zaria
    Pikaur skrev 2008-08-18 22:31:51 följande:
    1 och 1 är 3 skrev 2008-08-18 22:25:17 följande:
    Men de har ju så väldigt fin päls. Hur är det med hundar typ schnauzer? Funderar på en sån
    Det funka bra på vår dv schanuzer,fast man får ju inte bort någon underull utan hunden blir mer korthårig och blank.
  • 1 och 1 är 3
    Pikaur skrev 2008-08-18 22:31:51 följande:
    1 och 1 är 3 skrev 2008-08-18 22:25:17 följande: Men de har ju så väldigt fin päls. Hur är det med hundar typ schnauzer? Funderar på en sån
    Mamma har en blandras nu, jack russel/schnauzer å hon trimmar henne själv, vågar dock inte svara på om de e en vanlig hårtrimmer eller en för just hundar.... men dv schnauzern vi hade innan trimmade vi med vanlig trimmer, de e jag helt säker på!
  • isisisis

Tack för era svar.

Då tror jag att jag ska prova att köpa en av bättre modell

• Pikaur

Ska gå trimmerskola när det är dags, så får vi se om det blir en avancerad maskin här hemma eller om man snor sambons

Svar på tråden Kan man trimma en hund med en vanlig hårtrimmer?