• Anonym

Hur sjuton får man barnen att sluta tjata???

Jag blir GALEN!..

på morgonen kanske jag drar mej i sängen i 5 minuter, under dom 5 minuterna har jag utan att överdriva hört mitt namn minst 100ggr.
    Och jag måste svara varje gång, annars börjar dom skrika högre och högre och högre...
    Sedan lär jag svara på det dom säger med.
    Sonen är 1½år.. och tjatar värre än någon annan unge jag mött, dottern är 3år.

Sonen säger mitt namn..
    Iaa. och så måste jag svara Ja.. sedan tex titta, och så måste jag säga titta med, annars börjar han tjata och tjata.
    Eller om vi åker bil någon stans, så sitter han oavbrutet och frågar vad jag gör, och jag måste svara.

Dottern säger
    Fia.. vad gör du? så måste jag svara, sedan varför..

har varit vaken i 30 minuter och har utan att överdriva troligen hört mitt namn 500ggr.

Jag blir fan galen.
    Har inge minne av att jag skulle ha någon papegoja i släkten!
    Om det bara hade varit såhär en halvtimme om dagen, nu är det så heeela dagen!

Hur får ni era barn att inte tjata?

På morgonen vill dom se på Bamse och lilleskutt.
    Sonen börjar då i en halvtimme säga..

Iaa- jag måste svara annars tjatar han högre och högre o högre o mer o mer.. - kutt.. så måste jag säga lilleskutt.
    Och så om och om igen!

Jag blir TOKIG!

Snälla någon, ge mej några tips på hur sjuton jag får dom att sluta tjat! Jag ber er, för jag orkar inte ha det såhär..  

• Svar på tråden Hur sjuton får man barnen att sluta tjata???
  • Anonym (Less)

Hehe ja du,,den som kommer på ett sätt att få barn att sluta tjata ska jag personligen bjuda på en lyx-kryssning till Medelhavet

• Anonym

Jamen.... så är det ju!!!!
    Kan du inte bara svara. Det går ju över...!!!!
    Mina tjatar med, som du kanske förstår!!! jag svarar bara inte när vi skojretas!
    Min pojk säjer ett ord tills jag säger samma!!
    Men det kommer han ju inte alltid att göra. Eller rätta sagt han har nästan slutat nu!!

Ta ett djupt andetag och bara svara!!!

• Anonym
    Anonym (Less) skrev 2008-08-19 07:43:08 följande:
    Hehe ja du,,den som kommer på ett sätt att få barn att sluta tjata ska jag personligen bjuda på en lyx-kryssning till Medelhavet
    Gråter

Kan inte alls minnas att dottern var såhär förut, när hon var i sonens ålder..
    Och nu är dom TVÅ som tjatar musten ur mej varje dag..

Fattar inte, för deras pappa tjatar dom inget alls på. Men mej hela dagarna, hela tiden..
    O jag tappar tålamodet tillslut, och då får jag skuldkänslor, men hur sjuton ska man stå ut?.

hur står ni ut?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-08-19 07:46:15 följande:
    Jamen.... så är det ju!!!!Kan du inte bara svara. Det går ju över...!!!!Mina tjatar med, som du kanske förstår!!! jag svarar bara inte när vi skojretas! Min pojk säjer ett ord tills jag säger samma!! Men det kommer han ju inte alltid att göra. Eller rätta sagt han har nästan slutat nu!!Ta ett djupt andetag och bara svara!!!
    mm.. sluta närdå?..
    Varje dag i snart två månader har det varit såhär..

Det är enormt påfrestande att höra samma eviga tjat hela tiden.
    Är inte särskilt kul att gå upp på morgonen för att höra exakt samma sak om och om och om igen..
    att höra sitta namn nämnas minst 500ggr på en halvtimme.

Vad som än händer, så måste dom berätta det, och jag måste svara.
    Helst ska dom berätta samma sak minst 20ggr.
  • studentbruttan29

HAHA!
    Jag ignorerar eller så säger jag "nu är mamma tråkig"..eller så låtsas jag sova trots Mamamamamamamamammamammamamamammamammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Han brukar ge upp efter 15 min.

MEN det är svårt att ignorera när han lägger sig PÅ mig (sonen är 4 år), stoppar in ett finger i ögat HÅRT, slickar mig på ögonlocket, stoppar in lego i mina revben eller sätter sin näsa mot min o säger SOOOOOOOOOOVEEEEEEEER DU MAAAAAMMMA???? MAAAAAMMMAAAAAAAAAAAAAA!

V A K N A!!

Hehehe..får man strypa sina barn månntro?

• Anonym

Slickar dej på ögonlocket!!! hahahhahaha den var ny!!!!

• studentbruttan29

Ja just..berättade detta i en annan tråd..apropå säga mamma 500 gr på en halvtimme. Jag följde efter min son o sa hans namn 500 ggr..haha, han stod ut 2 min!! Hans reaktion var oslagbar..vet att det var lite taskigt men jag ville bara att han skulle få höra hur det låter. Han gör iaf inte så längre, bara nångång på skoj sådär.

;oPPPPPP

• studentbruttan29

hehe, ja.. han e rolig ibland. Jag kan inte låta bli att asgarva då så det är nog därför han fortsätter.

hehe

Anonym skrev 2008-08-19 07:51:52 följande:
    Slickar dej på ögonlocket!!! hahahhahaha den var ny!!!!
  • Anonym

Svara iallafall. Alla ggr!!!
    Tänk när de blir 13!!! Då ska du tjata och de tänker: Men jävla kärring... måste jag svara varje gång!!!!!!! Sluta tjata!!!!!

• studentbruttan29

men man MÅSTE inte svara heeeela tiden, av samma anledning som om barnen inte MÅSTE vara i badrummet samtidigt som man skiter..

det är länge kvar tills barnen är 13 år..

Anonym skrev 2008-08-19 07:54:08 följande:
    Svara iallafall. Alla ggr!!! Tänk när de blir 13!!! Då ska du tjata och de tänker: Men jävla kärring... måste jag svara varje gång!!!!!!! Sluta tjata!!!!!
Svar på tråden Hur sjuton får man barnen att sluta tjata???