• Anonym

Dressman - bluffar de?

Väljer att skriva här p.g.a vår ekonomiska situation.

Vår ekonomi är fruktansvärt dålig och detta gör att vi hakar på reor på ex dressman då min man behöver ha kostym på jobbet.

Förra veckan hade de en kampanj om 40% rabatt på allt i butiken.

När han har köpt kostym har de alltid kostat 1200-1500 för både kavaj och byxa.

Min man var där och hittade en kostym som enligt prislappen kostade 1400 kr, med 40% rabatt skulle det bli 560 kr billigare.

Väl vid kassan blev kostnaden 1400 för kavajen och 498 för byxan. De hade alltså splittat på byxa och kavaj och tog betalt för dem separat. Då våra grannar stod bakom oss kändes det pinsamt att säga ifrån så vi betalade och gick.

Vi känner oss grundlurade att de under alla år har tagit betalt fela hela kostymen men vid stor rea så splittar de på byxan och kavajen ochh lägger på hela "rabattsumman" på byxan.
    Med det priset hade han kunnat köpa en kostym på ett dyrare ställe där kostymen kanske skulle ha hållt bättre också.

Vi kommer troligtvis aldrig handla där igen.

• Svar på tråden Dressman - bluffar de?
  • War

Vad ska man säga annat än att ni får stå ert kast, man måste våga vara tuff i affärer.
    Och varför ska det spela nån roll vem som står efter er i kön ?

Nej, jag har lärt mig den hårda vägen att stå på mig... betalar aldrig hutlösa priser längre och accepterar inte heller dålig service från butik eller restaurangpersonal.
    Dom har betalt för att göra mig nöjd och då håller jag på min rätt.

• Anonym

hur var dom märkte från början , oftast så säljs ju byxor o kavaj separat, kavajen kanske kostade 1400 bara den från början ?

• Mummy

Det ska ju framgå vad rabatten gäller. Skriver de att rabatten gäller för kostymen, ska rabatten oxå gälla kostymen, inte bara byxorna. Annars är det ju felaktig marknadsföring, vilket INTE är okej!

• AveVerumCorpus

De senaste gångerna jag har köpt kostym på Dressmann så har kavaj och byxor haft separata priser. Jag tycker det är jättebra om man, som jag, är vanskapt och behöver olika storlekar.

• Flickan Gud Glömde

Påderas hemsida står det att de har reabatt på Jeans, chinos och manchesterbyxor.
    Inte på hela sortimentet.
    Antagligen därför de gjorde så.

Använd google.se
  • Anonym

Min erfarenhet är också att kavaj och byxor säljs separat på Dressman. Ibland har de dock erbjudanden i stil med "köp kavajen får byxorna" ect, men inte i normalfallet.

• War

Måste ju påpeka att jag inte längre tycker dressman är billiga... skulle som tidigare köpa kalsonger där och man hade då ett erbjudande om att köpa 3 par och betala för två.
    Men om man som dressman då tar 198 per kalsongpaket så blir det fanemig inte billigt.

Nästan 400 sek för 6 kalsonger.... GLÖM DET.

• Anonym

Man får kolla om det verkligen var paketpris.
    De har extremt mycket olika sorter och det man har tittat ut för några veckor sedan är inte alltid samma på rea.

Två prislappar = två olika dragningar av rabatter.

Kolla upp prislappen, vilken modell och ev streckkoder. Ring till butiken och fråga.

• thessires

Men.. om ni inte vill ha kostymen pga priset så är det bara att gå och lämna tillbaka den! Inte svårare än så.. Och nästa gång fråga i kassan om ev. rabatter så blir det inga missförstånd.

• Anonym
    thessires skrev 2008-08-19 09:27:39 följande:
    Men.. om ni inte vill ha kostymen pga priset så är det bara att gå och lämna tillbaka den! Inte svårare än så.. Och nästa gång fråga i kassan om ev. rabatter så blir det inga missförstånd.
    Men byxorna kan de inte åerlämna eftersom de var på rea
Svar på tråden Dressman - bluffar de?