Microlax
Är det någon som har erfarenhet av Microlax?!
Har varit o inhandlat det och känner mig lite orolig hur det skall fungera..... Skall ju sitta i en bil flera timmar ikväll......
Men som jag fattar det så värkar det nästan på en gång eller?
Är det någon som har erfarenhet av Microlax?!
Har varit o inhandlat det och känner mig lite orolig hur det skall fungera..... Skall ju sitta i en bil flera timmar ikväll......
Men som jag fattar det så värkar det nästan på en gång eller?
Microlax funkar på en gång (ja, inom ca 10-20 minuter). Det hjälper dig ju bara med den skiten som sitter i vägen - om jag får vara lite småäcklig. *skratt* Den ska inte påverka "magen" så att säga - så som andra laxerande medel, som man dricker, gör.
Jo, det är ju bara "proppen" jag vill ha ut. Inte så festligt om den laxerande effekten skulle hålla i sig hela dan..... :)
Nej Microlax funkade inte alls för mig. Jag sputade in det där....men ut ville inget.
Kanske är annorlunda med microlax men när jag häromdagen var väääldigt hård i magen testade jag laktulos...de satt i hela dagen, fick springa på toaletten hela tiden. Men, det kanske är annat microlax, är inte så hajj på det där
Jag fick råd av henne på apoteket att även ta laktulos, men det skall man ta varje dag för att förhindra förstoppning fattade jag det som.
Hm, jag tog det bara en gång och det räckte gott och väl för att lossa det som satt fast har vart lös i magen några dagar fram tills nu men det var tydligen en vanlig biverkning. Men det beror väll på lite hur mycket förstoppning man har antar jag, mitt släppte ju somsagt och jag mår bra nu.