• hidden angel

Tips på bra böcker på engelska?!

Jag e lite sugen på att läsa engelska böcker, skulle vilja ha lite tips på bra böcker jag kan hitta lätt här i sverige (gärna tipsa om sajter jag kan köpa de på). Jag gillar typ kriminalromaner & verklighetsbaserade

• Svar på tråden Tips på bra böcker på engelska?!
  • Krabbolina

Minette Walters
    Elizabeth George

När jag köper böcker på engelska så brukar jag satsa på pocket och köper dem oftast på adlibris.se
    men även bokus.se och cdon.com har. cdon har iaf haft, vet inte hur det är i dagsläget.

• hidden angel

hittade bara väldigt dyra böcker med dessa författare.. några andra tips?

• vackrastarflow

enormt enormt bra är Sarah Rayne. Min favorit är A dark dividing, men har även läst Roots of evil och Tower of silence och de är också bra. finns med säkerhet på adlibris och säkerligen även på bokus.

• Krabbolina

Böcker på engelska är dyrare än böcker på svenska, iaf om du ska köpa dem i pocketformat.

• ludenben

Harry Potter, de är suveräna

• vackrastarflow
    Krabbolina skrev 2008-08-19 19:53:14 följande:
    Böcker på engelska är dyrare än böcker på svenska, iaf om du ska köpa dem i pocketformat.
    ja man får ge runt 70 kr iaf
  • hidden angel

70 kr e ju helt ok! de jag såg kostade runt 200, o det tycker jag e lite för mycket!

• Krabbolina

hidden angel skrev 2008-08-20 09:33:40 följande:

70 kr e ju helt ok! de jag såg kostade runt 200, o det tycker jag e lite för mycket!
    men då var det nog inte pocket!
  • hidden angel

jag köpte i alla fall A dark dividing o den kostade ca 70 kr. sen blev det ett par svenska också..

• vackrastarflow

hidden angel skrev 2008-08-20 10:55:34 följande:

jag köpte i alla fall A dark dividing o den kostade ca 70 kr. sen blev det ett par svenska också..
    åh du kommer bli glatt överraskad av den boken jag rekommenderade den till en annan här på FL som genast köpte alla andra böcker av författaren. synd att de inte ges ut på svenska bara, tror det hade gått bra för Sarah Rayne här.
Svar på tråden Tips på bra böcker på engelska?!