• Angels

Min hund spyr galla! :-(

Min hund spyr galla och det har hänt 8 gånger nu sista 2 veckorna. Som jag har sett. Kan hända att hon spytt ute också och att jag inte uppmärksammat det. Ska till vet om 1½ vecka, men börjar bli så orolig för henne.

Hon äter och dricker som hon ska och hon har avföring som hon ska. Någon som varit med om något liknande eller har idéer om vad det kan vara?

• Svar på tråden Min hund spyr galla! :-(
  • Calexico

Jag har varit med om det och fått höra att när en hund spyr galla så beror det nästan alltid på att de är hungriga. Min hund spydde bara galla på morgonen så jag började ge kvällmålet lite senare och sen dess är problemet borta.

• Saltlakrits

Vår hund spyr galla om jag sover en timme för länge på morgonen.
    Då får han maten senare än normalt och spyr....

Men då är det alltid på morgonen detta sker, ev på kvällen innan kvällsmålet (inte alls lika ofta).

Mamma till tre underbara barn!
  • Angels

Våra hundar har alltid fri tillgång till mat och får dessutom mat i skål 2 gånger om dagen. Men visst, magen kanske är tom, men varför har det uppkommit just nu? Tycker det verkar så mysko.

• Calexico

Varför har de fri tillgång till mat? Tror inte det behöver betyda att de äter mer i och för sig, men visst, riktigt hungriga borde de ju då heller aldrig bli. Har du googlat efter nåt? Eller kollat med veterinär för den delen.

• elinlloyd

Hon kan inte ha tuggat i sig nåt konstigt? Vår hund spydde galla och åt gräs som en tok, som han oxå spydde upp... Dagen efter spydde han upp en strumpa tillsammans med galla. Tack och lov att den kom upp, så det inte blev op.!

• Anatea

Läste i någon annan tråd att du hade valpar. Kan det inte vara så att hon kräks upp sin mat till valparna utan att du märker det och att hon därför blir tom i magen?

Min tik gjorde så när valparna var lite äldre.

• Angels
    Svar på #6
    Men det är inte samma tik. Det är valparna mormor som spyr galla.
  • Vilja00

låter som stress. har ngt i hennes närmiljö förändrats?

• Angels

Nä, inte mer än at vi flyttat, men det är över ett halvår sedan. Kan det komma först nu??

Svar på tråden Min hund spyr galla! :-(