• Mammassaga

"enkät" om e-handel

Jag håller nu på och läser en kurs om e handel och säkerheten osv. Det har gjort mig lite intresserad av att veta vad folk tycker om att handla på nätet och därför vill jag kolla upp här på familjeliv hur ni tänker, så svara gärna på frågorna. Det är endast för att jag är intresserad.

Handlar du på nätet?

Hur föredrar du att betala, vad känns säkrast?

Tycker du att det känns säkert för dig som kund att handla över nätet över huvud taget?

• Svar på tråden "enkät" om e-handel
  • ejda

Ja

med det som går, kortbetalning, direktbetalning, förskott, faktura, pf. Faktura och pf känns säkrast för då får man varorna

Ja

• Fru Indosaurie
    Handlar du på nätet?
    japp massor!

jag betalar med Visa utan att  känna att det skulle vara osäkert.
    Faktura väljer jag om det är gratis.

Tycker du att det känns säkert för dig som kund att handla över nätet över huvud taget?
    ja, men jag handlar inte från helt okända företag som jag aldrig har hört namnet på
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • DeHex

Jag handlar på auktionsidor och via företag.

Jag föredrar att betala med paypal, fast vissa stora företag betalar jag med kort om det finns sån tjänst direkt på deras sida, sen vissa saker blir postförskott.

Njo, tycker de känns rätt säkert.

• Mornie Alantie

Handlar du på nätet?

- Ja. Oftast böcker eller dvder och biljetter men en del annat också.

- Använder oftast VISA. Ibland internetbank eller faktura om det är gratis.

- När jag handlar väljer jag sidor som känns seriösa. Handlar jag på bokus, adlibris eller amazon känner jag mig fullständigt trygg.

• Hera78
    Handlar du på nätet?
    Jadå, det händer ganska ofta.

Jag föredrar att betala via Internetbank. Jag har skrivit alltför många polisanmälningar där folk blivit utsatta för bedrägerier efter att ha lämnat ut sina kontokortssiffror. Faktura är mitt andrahandsval, kan vara förstahandsval ifall det är gratis. Men säkrast är Internetbank.

Ja, jag handlar oftast från större företag och av någon anledning litar jag mest på dem. Men som sagt, helst med betalning via Internetbank eller faktura.
  • satie

1) Handlar du på nätet?

Ja, ofta.

2) Hur föredrar du att betala, vad känns säkrast?

Kreditkort. Kanske inte säkrast men klart billigast och enklast.

3) Tycker du att det känns säkert för dig som kund att handla över nätet över huvud taget?

Ja. Skulle någon komma över kreditkortsnumret (vilket har hänt) så är det bara att ringa banken så skickar de ett nytt (och man slipper naturligtvis att betala för vad som har dragits utan medgivande).

Svar på tråden "enkät" om e-handel