• nadja84

Tråden för oss med barn som har gastroesofagal reflux #7

Välkommen till fortsättningen på REFLUXTRÅDEN där vi som han barn med gastroesofagal reflux kan diskutera.
    I denna tråd är symptomerna väldigt olika från barn till barn så inget är rätt eller fel.

Ställ frågor så ska vi svara så gott vi kan!!

Vad är gastroesofagal reflux?
    Hos en del spädbarn är den övre magmunnens stängningsfunktion så pass omogen att barnet har stora kräkningar. Men en del barn kräks lite eller inte alls utan har endast magsyra som åker hiss.Reflux påverkar nästan alltid barnet allmänt. Det kan bli irriterat, matvägra stå stilla eller minska i vikt. Barnen blir kinkiga och gnälliga och sover sämre. Men symptomerna kan vara väldigt olika från barn till barn.Vid kraftig och långvarig reflux kan slemhinnan i matstrupen irriteras och det orsakar smärta. Maginnehåll kan också rinna över i luftvägarna och orsaka luftrörskatarr eller lunginflammation.

Läs mer:
    www.meadjohnson.nu/boken/ger.html
    www.refluxinchildren.com/
    www.infantrefluxdisease.com/

Tråd #6 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m32829388.html
    Tråd #5 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m29142430.html

• Svar på tråden Tråden för oss med barn som har gastroesofagal reflux #7
  • nadja84
    Kopierar in sista frågan från gamla tråden då den stängdes och jag var inte uppmärksam på det och gjorde en ny innan Generad

KänguKänguOffline
    Hej!
    Jag trodde jag postat ett meddelande, men jag kan inte hitta det????

I alla fall.....jag har en son med reflux. Han är 2.5 och har ätit losec länge. Vi ska göra en gastroscopi och ska trappa ut losec före.

Hur har ni fått trapa ut losec eller annan medicin? Hur lång tid och hur stora minskningar?

Vet ni vad man ser på en gastroscopi??

Svar: Vi trappade ner 1gång och det gick helt åt skogen så efter det får D göra sina undersökningar med medicinering.

Man går ju ner som med en rörlig slang med en kamera på som visar exakt hur det ser ut i svalget. Man tar även prover om det behövs men det är inget som känns då det är en sån liten bit som knippsas bort.

Skriver mer sen är på jobbet nu
  • nadja84

puffar så ni hittar den igen... puff puff

• Elpida

Ni med bebisar med reflux som inte kräks.... Tuggar era barn också fradga???????? Min lilling tuggar och sväljer hela tiden, och är himla gnällig nu ett par dar...

• nadja84

Säg gärna till när ni hittar hit

• nadja84
    Elpida skrev 2008-08-19 22:23:15 följande:
    Till!!Har hittat
    Haha... näääää det tror jag inte på!!!
  • Elpida

Nu puffar jag lite... behöver svar på min fråga

• Elpida

Undrade just var du var skumboll

Svar på tråden Tråden för oss med barn som har gastroesofagal reflux #7