Vinterskor barn
Behöver lite hjälp, tycker det är en djungel att leta bra barnskor, någon som har ett bra tips, varma vattentäta och gärna prisvärt.
Behöver lite hjälp, tycker det är en djungel att leta bra barnskor, någon som har ett bra tips, varma vattentäta och gärna prisvärt.
De vinterskor som man kan köpa på Coop brukar få bra i test. Billiga och BRA helt eneklt. Just nu kommer jag inte ihåg vad de heter "friends..." nånting...
Annars har jag köpt skor på din sko åt mina barn. De är kanske inte de bästa men om de går sönder i förtid går det alltid att få nya och växer de ur skorna innan vintern är slut (vilket har hänt mig mer än en gång även om de ska ha varit tillräckligt stora) så känns det inte så dyrt att köpa ett par till.
Självklart är ju ett par Vikinga, Ecco eller något annat goretex märke jättebra skor men då kostar de ju skjortan också. Jag satsar hellre på ett par extra yllesockar i sämre skor, vilket håller värmen utmärkt och jag slipper vara rädd för att torka skorna i en skotork!
Innan har jag köpt skor från Skopunkten och använt ärvda från kusinen. Nu när sonen är större och rör sig mer än när han var mindre köper jag "bättre" skor, Viking. Är nöjd med dom. Lägger gärna mer pengar på bra skor, har vi det så varför inte han? Köper dessa skor på SkoBoo i Ullared, i butik här hemma kostar de multum.
Jag köper Kavat sor/stövlar till mina barn.
Dom är dyra men du kan hitta på tradera till bra pris el. på Kavats skofabrik i Kumla där dom säljer 2.a sort, dvs skönhetsfel ;)
Ett plus är att dom har bra 2.a handsvärde så du kan sälja dom vidare och på så sätt få tillbaka lite
Tack för tipsen!
Vi hade ett par Viking-kängor till sonen förra vintern, och även ett par (ärvda) kavatkängor. Jag gillar kavat väldigt mycket, men just i vinterkängor tyckte jag att Viking var bättre. Kommer att köpa dem i år också.
viking goretex hade vi förra året till vår tjej som går på utedagis. de var super!
Viking goretex absolut. Min dotter blir fyra i vinter och har haft viking goretex tre år i rad och även i år ska vi inhandla ett par sådana. De kostar mycket men är värt varenda krona!
Jag har använt kavat åt mina barn jag tycker att de är jättebra, visst kostar de lite mer men de är väldigt prisvärda.
Kavatstövlarna är smidiga då barnen kan ta på dom själva.
Inga spännen eller dragkedjor
Vi använde både kavat och kuoma. Båda var verkligen helt suveräna. Men i år vettetusan vad jag ska köpa. Funderar på ett par skor bara. Och då är frågan. Vilken av dem blir det? =)
De är båda väldigt behändiga eftersom barnet själv kan ta på dem väldigt enkelt. Kuomaskon är verkligen superlätt viktmässigt med>!!
Vi har kört på kuoma varje år, men här är de just inget slask heller. Tycker att dom gånger de varit blött har de gått igenom efter ett tag.
Så funderar om man ska leta andra skor i år. Fast är ju nöjd med att dom håller värmen bra, och de är ju oftast bara kallt här. + Att dom inte väger nått.
Så hittar jag inge som är lika smidiga blir det dom igen.