• Fillay

Hur mycket kostar ungefär en weekend i storstad?

Jag tänkte försöka överraske sambon till 30-årsdagen, men jag är student, och med det budsjettet vi har måste jag verkligen spara på de pengarna jag har till disp i månaden om det ska bli någon tur
    Men hur mycket kostar det ungefär, med mat och hela uppehållet? Det varierar ju sjäalvklart mycket, men jag vill veta era erfarenheter ändå!
    Bestiller man hela resan med flyg och hotell på resbyrå, eller beställa flyg och hotell var för sig över internett själv?

• Svar på tråden Hur mycket kostar ungefär en weekend i storstad?
  • SeTa

Först och främst är det ju bra o bestämma vilken stad? Vi upptäckte att flyg till stockholm var billigare än tåg, så det kan vara värt att kolla upp.
    Hotell söker du enklast själv efter. Räkna med 12-15.00/natt.
    sen är det ju helt upp till er hur mycket ni vill spendera när ni väl är där!

• Mummy

Vill du utomlands rekomenderar jag verkigen RyanAir, då kommer man oftast iväg ganska billigt!

• Pansarhamster

Resor till London är billiga och hotell finns i alla prisklasser.

Jag och sambon åkte fredag - söndag för 5000 kr, flyg med alla avgifter och skatter + 2 hotellnätter på 3-stjärnigt hotell (vilket är ganska låg standard i London).

Sedan måste man ju tänka på alla småavgifter, tex. parkering på flygplatsen om man kör bil dit alt. resor med tåg/ buss, resor mellan flygplatsen där man hamnar och hotellet osv.

Men ring och fråga på resebyrån, de brukar ha bra koll!

Och en sak till, kolla så att sambon har giltigt pass och sådant innan du överraskar honom!

• Fillay

Ja, utomlands. Ok, man borde kanske ha 8-10 tusen? Å, det blir jobbigt!

• presens konjunktiv

Vart det är billigast att flyga beror ju på var du bor, men oftast (nästan alltid) är det billigast att boka själv på internet, flygresa och hotell separat.