• Känslan

Bästa sätt att märka kläder och skor inför dagis?

Snart börjar sonen dagis och jag har funderingar på namnmärkning av kläder och skor.Vilka namnlappar är bäst tycker du?De man styker på?Syr på?(hur gör man då?)Skriva på tvättlapparn (vilken penna?) och hur märker man skor på ett bra sätt.Alla tips välkomnas!

• Svar på tråden Bästa sätt att märka kläder och skor inför dagis?
  • ElinC

Funderar på samma sak. Tänkte köpa sånna där som man stryker på men vet inte var man beställer sånna? Nån som vet?

• raspberryrevolution

namnband.se har både strycka på el sy eller så köper man en vanlig märkpenna och skriver på tvättlapparna el i nacken.

• La Lola

Jag köpte såna där lappar man stryker på men nä, inte min grej.

Märkpenna är enklare! Funkar med en vanlig vattenfast.
    O skor, ja de märker man bara under sulan tex. Eller i stövelskaftet tex.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • La Lola
    Känslan skrev 2008-08-19 13:37:30 följande:
    Bäst är väl att skriva både för och efternamn?
    Det beror ju på hur vanliga namnen är.

På min lilla ort har det räckt med dotterns förnamn.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Känslan

La Lola skrev 2008-08-19 13:38:44 följande:

Det beror ju på hur vanliga namnen är. På min lilla ort har det räckt med dotterns förnamn.
    Ett vanligt har vi här ;) Kanske förnamn då och första bokstaven i efternamnet.
  • Madge

Jag märker med efternamn, har beställt namnlappar med bara efternamn på. Då kan eventuella småsyskon ha det på dagis utan behöva namna om kläderna.

• E L I

Har köpt både på namnlappar.se samt markisar.se (tror jag det är). Tycker båda är bra men märkisar blir ingen som helst "lapp" av så om barnet är känsligt är det bra. De från namnlappar är bra på så sätt att man kan sätta dem vart som helst på kläderna, märkisarna måste man sätta på en lapp i plagget.

Jag tycker det är smidigt med lappar man stryker på bara, tar 10 sek per plagg, inga som helst problem. Jag har för och efternamn samt tele nr på lapparna!

• Tyche82

Vi har såna man stryker på och såna man syr på samt märkpennor.

Hittills har vi använt enbart stryka på lapparna. Blir snyggt, sitter fast och är inte jobbigt.
    Vi började fsk den 11/8, sonen är 3 år.
    På lapparna står vårt efternamn samt mitt mobilnummer. Sånt som inte kommer ändras, hemnummer funderade vi på men vi planerar att flytta inom ett par år och då ändras hemnumret men mitt mobilnummer kommer inte ändras i första taget. 
    Jag skippade förnamn, så spelar det ingen roll när lillasyster ärver sen. Vi har ett ovanligt efternamn.
    Storbus 050520 & Lillbus 070307
Svar på tråden Bästa sätt att märka kläder och skor inför dagis?