• Trasan0606

Vilken storlek på overall ska jag köpa i vinter...?

Skrutten min blir 1 i mitten av december. Han är nu 73 cm lång och har växt ca 1 cm i månaden de senaste 3 månaderna, är på mittenkurvan gällande allt. Just nu drar han stl 74 och i vissa märken kan bodyn börja dra i grenen så snart är det väl stl 80 som gäller.

Men vad ska man köpa för stl i vinteroverall - 86 för att det ska räcka hela vintern? Blir inte det jättestort i början då?

Tacksam för råd och hjälp!

• Svar på tråden Vilken storlek på overall ska jag köpa i vinter...?
  • tjejkocken

jo 86 blir jätte stor men det går o vika..o så slipper ev köpa en ny i vinter(men det är inte så vanligt.)

• Känslan

Jag skulle nog satsa på 80 i stället.Ytterkläder är väldigt stora.Jag har en son på 14 månader som är en stor kille.På 1 årskollen vägde han 11600 och va 78 cm lång och på honom är 86 stort.

• Nocia

Jag tycker det är jättesvårt med storlekar. Min son fyllde ett år i dec-07. Då hade han 74, 80 på några plagg. Jag var då helt säker på att han skulle ha 86 "när som helst". Hans vinteroverall från po.p var i strl 80 och den hade han hela vintern. Lade bort strl 80 nu i början av sommaren, det finns fortfarande många plagg i strl 86 som är så stora att han inte kan ha dem...
    Han har varit "normalstor" hela tiden. Tydligen är det så att många barn inte växer under vintern, men växer mycket mer under våren/sommaren.

Ett tips är att kolla kurvan på bvc, då kan du se hur stor han kommer att vara i slutet av vintern om han följer kurvan.

• Trasan0606

Tack för era svar!

Bra tips om att kolla kurvan på BVC - det ska jag göra snarast!

• Linmin

80 är väl en strl som dom brukar kunna ha länge...

• pritt

Om han har lite kläder nu i 80, hade jag satsat på en 86, det är ju ändå höst/vinter ganska länge, dom rör sig ju inte så mkt heller och jobbar upp värmen, så dom har ju overallen länge!

• Trasan0606

Han har inte börjat med 80 riktigt än men i vissa märken så är det nog snart dags. När en 80 kommer på så är den jättestor...

Har nån tips på vilka märken som är stora/små i storlekarna. Typ PO.P och Didriksson,kanske  nåt annat som kan va bra...

• Suskiv

Ta 80 det blir lagom pop och reima är stora i storlekarna.

• emmelina

Min kille är född 5 dec och jag ska (nog) ha 80 på vinteroverall till honom. Han var 71 cm och vägde 8350 på 8 mån kollen för 2 veckor sen. Men jag håller med om att det är svårt. Jag tror 86 blir alldeles för stort för min kille, när de rör sig så mycket är det ju bäst om overallen sitter bra.

♥ The greatest thing you´ll ever learn, is just to love and be loved in return ♥
  • Känslan
    Trasan0606 skrev 2008-08-19 15:07:18 följande:
    Han har inte börjat med 80 riktigt än men i vissa märken så är det nog snart dags. När en 80 kommer på så är den jättestor...Har nån tips på vilka märken som är stora/små i storlekarna. Typ PO.P och Didriksson,kanske  nåt annat som kan va bra...
    Som sagt,jag skulle ta en i stlk 80.Speciellt då du beskriver att 80 är stort på honom.Min son har 86 och det är precis lagom på honom,t o m snart dags med 92,i alla fall på bodys/tröjor och på honom är overaller i stlk 86 stooort.
Svar på tråden Vilken storlek på overall ska jag köpa i vinter...?