• Dopup

Jag ska bli pappa "snart"!

Hej på er pappor och blivande pappor

Jag har under en längre tid vart här inne och läst frågor och svar, har även postat några frågor. Men i pappagruppen är jag "ny" :)

Jag ska hur som helst bli pappa i början av augusti. Det har hela tiden varit väldigt långt dit men nu känns det som det går lite väl fort.... hallå, jag ska vara omställd till att vara pappa inom 5-9 veckor. Hur tusan fixar man det? En total omprogrammering av hjärnan? :)

Ville bara skriva av mig.

Ha det bäst!

• Svar på tråden Jag ska bli pappa "snart"!
  • Funman

hej Dopup

ja det är en stor omställning att bli Pappa..

för mig när jag blev pappa första gången 99 så tog det mig ett par månader att riktigt fatta att man faktiskt är pappa nu.. det är helt underbart och överväldigande.. mkt jobb och många nya rutiner som ska programeras in..

men faktiskt tycker jag att 9 av 10 saker faller sig naturligt..

kul att se lite fler pappor här.. det är en del här men tyvärr skriver domn inte så mkt här i pappagruppen... så jag far runt mkt i hela FL

Lycka till

• frítz76

Önskar dig lycka till. Jag ska bli pappa i januari, har två bonusbarn hemma här hos oss, men nu äntligen får det bli en egen *L*

• danneankan

de löser sig ja lovar på något konstigt sätt så kan man allt. så är de för mig

• matti6

Självklart blir det omställning
    Men som sagt det löser sig

• IBGrabb

Jag bara längtar inför omställningen och den omvälvningen detta kommer innebära i vårt liv. Att fatta att jag kommer att anta samma uppgift som min egen pappa antog för snart 27 år sedan är inte lätt.

Men i september släpps det en bomb, en efterlängtad bomb

• Dopup

Visst längtar man! Ska bli underbart! Man ska nog kunna axla det här, det är ju många före oss som fixat det :) Man har nog lite svårt att föreställa sig hur mycket man själv kommer att förändras då det blir en annan människa som man ALLTID kommer att sätta i första rummet.

En annan sak, för inte allt för länge sedan tyckte jag att 9 månader är en lång tid att vara gravid. Men nu när man inser hur mycket som ska hända på den tiden både i magen på sambon och mentala förberedelser för oss båda så inser man nu hur kort den tiden är.

• marcink

Jag är redan extrapappa åt en femåring, men ska nu bli pappa "på riktigt" för första gången. Känns jäkligt maffigt faktiskt, jag spricker av glädje.

• robbank

Blir pappa till nummer tre inom jaa en till två veckor

• EllasPappa

Är pappa åt en fantastisk 10 mån liten flicka, och det är så otroligt fantastiskt! Det som förvånade mig var den otroliga kärleken man fick med en gång! Det kommer gå klockrent bra för dig tror jag, det mesta kommer naturligt! Det kommer även vara tufft, men tänk på vad det är, ett nytt litet liv!!! As coolt! Lycka till!

• jimmie82

Önskar dig all lycka till & Grattis till det kommande barnet

• Pappa Mange

skit fick inte med något palla inte skriva allt igen >

• marcink

Vi var på inskrivningssamtal idag. Det var intressant, det blir mer på riktigt då. Men samtidigt fokuseras det väldigt mkt på mamman. Inte så konstigt, visserligen, men det känns lite töntigt att sitta där som en biperson med enda uppgift att flika in lite roliga kommentarer ibland.

Det känns dock mer verkligt nu, det är riktigt fett!

• BigDaddy

Skönt att hitta fler unga pappor eller blivande sådana. min sambo hjälpte mig in här, o tro att svar på frågor kan behövas!

• bbpop

Hejsan! Blir pappa i februari om allt vill sig väl... Var på inskrivning igår. Får väl hålla med om att det kändes lite knepigt att barnmorskan poängterade att min närvaro inte på nåt sätt var obligatorisk osv. Men nu är det iallafall officiellt på ett annat sätt än tidigare. Det är bra!

• Soulie

Ska med bli pappa dock i November, känns lite skumt då man är ett barn själv men det kommer nog gå bra (: lycka till!

• Nuttte

Jag ska bli pappa i december. Känns svårt att riktigt greppa vad det kommer innebära för livssituationen. Jag känner mig vilsen om hur ett barn ska skötas:D, men det kommer nog att gå fort att lära sig hoppas jag. Jag har två bröder med barn, gissar att det blir några samtal till dem:)

• Dopup

Hej på er pappor/blivande pappor!

Jag blev i morse pappa till en liten tjej, helt underbart!!!!

Svar på tråden Jag ska bli pappa "snart"!