• Anonym
    Äldre 19 Aug 14:51
    9476 visningar
    20 svar
    20
    9476

    Kan man själv se embryonet vid medicinsk abort i vecka 8? Hur ser det ut...?

    Ska göra medicinsk abort i vecka 8 och läser nu att någon hade sett med egna ögon att embryonet hade kommit med ut med blodet. Hur ser det ut, hur skiljer det sig från "vanliga" blodklumpar? För ett så litet embryo kan man väl knappt se med bara ögonen eller?? Hur ser alltså klumpar och annat som kommer ut, ut???

  • Svar på tråden Kan man själv se embryonet vid medicinsk abort i vecka 8? Hur ser det ut...?
  • Anonym
    Äldre 19 Aug 14:53
    #1

    Ett embryo i vecka 8 är väl 1-1,5 cm och det har huvud, armar och ben så visst kan du se det...

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 14:54
    #2

    varför vill man det ens?

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 14:54
    #3

    jag fick mf i vecka 6 då kom det ut en klump av kött.. ganska hård var det..o stort:(


    Anonym skrev 2008-08-19 14:51:39 följande:
    Ska göra medicinsk abort i vecka 8 och läser nu att någon hade sett med egna ögon att embryonet hade kommit med ut med blodet. Hur ser det ut, hur skiljer det sig från "vanliga" blodklumpar? För ett så litet embryo kan man väl knappt se med bara ögonen eller?? Hur ser alltså klumpar och annat som kommer ut, ut???
  • Anonym
    Äldre 19 Aug 14:58
    #4

    Det kommer ut klumpar av blod, ja. Men jag fick ett missfall i v 9 kunde absolut inte urskilja vilken "klump" det var som var embryot. Jag skulle aldrig heller ha fått för mig att titta i toaletten.

  • Äldre 19 Aug 15:00
    #5

    Jag gjorde en medicinsk abort efter en MA. Blodklumpar kommer, men man kan INTE urskilja något annat. Det är för litet. Och jag var i 8+4.

  • LindaS­undber­g
    Äldre 19 Aug 15:08
    #6

    Jag var i vecka 9 när jag gjorde det och det kom klumpar men gick ej att se

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 15:09
    #7
    Svar på #5
    Var det i 8+4 när det dog eller när det kom ut?
  • Anonym
    Äldre 19 Aug 15:11
    #8

    Om man kan se ett embryo på VUl så kan man ju se det i verkligenheten - om man letar, men det kommer nog så mycket blod att det "försvinner i mängden". VIll du inte se - titta inte, du kan ju råka se det!

  • Äldre 19 Aug 15:13
    #9
    Anonym skrev 2008-08-19 15:09:44 följande:
    Svar på #5Var det i 8+4 när det dog eller när det kom ut?
    Det var i 8+4 när det dog. Jag fick veta det v.12 då jag hade börjat blöda och gjorde ett vul
  • johann­a stocke­r
    Äldre 19 Aug 15:39
    #10

    Jag fick missfall i vecka 9+4 men då gjorde de en skrapning för det kom inte ut av sig själv

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 16:34
    #11

    Ser ut som en klump eftersom det kommer ut intakt. Vet att man kan se om man "rotar" i klumpen, sök på abortbilder om du vill se. Men du behöver inte vara orolig att det kommer ut ett foster som du kan se....Mitt MF i v 8 var ungefär lika stort som en femkrona

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 16:36
    #12

    Jag gjorde med.abort i v. 8, tror jag såg fostret när jag satt på toaletten. Är nästan helt säker. Eller embryot då...

  • Äldre 19 Aug 16:38
    #13

    När jag gjorde VUL i vecka 8+6 var embryot 22 mm. Det är nog väldigt tveksamt om man ser mer än en klump även om man kan urskilja armar och ben på VUL:ets bilder. Det är ju en jätteförstoring av något oerhört litet.


    Mamma till världens vackraste Elvira 12/10-07
  • Äldre 19 Aug 16:39
    #14

    Sen så ligger det väl inuti en hinnsäck och det vettefan om man ser igenom den när det är så litet.


    Mamma till världens vackraste Elvira 12/10-07
  • Anonym
    Äldre 19 Aug 16:39
    #15

    fick mf i vecka 11 men fostret/ embryot va i v 7 (avstannat) fick då genomgå samma procedur som en abort och visst kom de ut stora klumpar men de e ju fosterhinnor o grejor som kommer ut... titta inte ner i toaletten bara...(de gjorde sköterskorna istället ) så slipper du se nått av misstag om du inte vill...

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 21:18
    #16

    Gjorde abort vecka 8+6, och jag såg embryot. Den var väl ca 2 cm, så visst gick det att se. Det var inte så att jag tittade efter det, visste inte ens att det skulle gå att se så tydligt, men det gjorde det.

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 21:20
    #17

    Det var förresten inte alls likt en blodklump.

  • Anonym (Ja)
    Tue 29 Dec 2020 12:53
    #18

    Gamal tråd men tänkte svara JA det kan man. ObS TW!

    Ligger på sjukhuset just nu för en medicinsk abort i vecka 7+5. Det första som kom ut i bindan var en stor klump, såg ut som en fettklump, ung 8 cm i diameter, och mitt i låg det ett foster i hinnsäcken. Den var helt vit och jag kunde urskilja små armar och ögonen på huvudet som såg ut som två svarta prickar. Fostret såg ut att va kring 1.5 cm. Rörde lite på hinnsäcken och då flyttade fostret på sig och då kunde jag urskilja den lilla navelsträngen och benen också, den var liksom ganska ihopkrullad och låg i fostervatten. Fick en stor chock, trodde att det skulle mer komma blod och inte så här. Nu kom det ner i bindan när jag låg i sängen, hade det kommit i toaletten hade man inte sett fostret men klumpen var som en fettklump mer och inte blodklump och det hade man sett. Nu efteråt kommer det vanliga blodklumpar. Fortfarande chockad av det jag fick se.

  • Anonym (Herre­gud)
    Sun 17 Apr 2022 19:47
    #19
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-29 12:53:46 följande:

    Gamal tråd men tänkte svara JA det kan man. ObS TW!

    Ligger på sjukhuset just nu för en medicinsk abort i vecka 7+5. Det första som kom ut i bindan var en stor klump, såg ut som en fettklump, ung 8 cm i diameter, och mitt i låg det ett foster i hinnsäcken. Den var helt vit och jag kunde urskilja små armar och ögonen på huvudet som såg ut som två svarta prickar. Fostret såg ut att va kring 1.5 cm. Rörde lite på hinnsäcken och då flyttade fostret på sig och då kunde jag urskilja den lilla navelsträngen och benen också, den var liksom ganska ihopkrullad och låg i fostervatten. Fick en stor chock, trodde att det skulle mer komma blod och inte så här. Nu kom det ner i bindan när jag låg i sängen, hade det kommit i toaletten hade man inte sett fostret men klumpen var som en fettklump mer och inte blodklump och det hade man sett. Nu efteråt kommer det vanliga blodklumpar. Fortfarande chockad av det jag fick se.


    O så tittar du o blir chockad, herregud alltså
  • Anonym (Miss peggy)
    Sun 17 Apr 2022 19:58
    #20

    Alla har vi varit så små en gång.Svårt att inse detta bara.

Svar på tråden Kan man själv se embryonet vid medicinsk abort i vecka 8? Hur ser det ut...?