• Empo

Vad kostar det att skicka ett paket med posten?

Ska skicka en liten hundoverall med posten.
    Vad TROR ni att det skulle kosta?

Har försökt läsa på posten.se men inte blev jag nå klokare av det.
    Det blir ju ett litet mindre paket, den väger nog inte mycket men måste ju som ändå "packas".

• Svar på tråden Vad kostar det att skicka ett paket med posten?
  • Nyfiken gul

jag skulle skicka det som stort brev. det blir billigast så. Hur det är paketerat hör inte hit...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • LiindaE

köp ett vaderat kuvert
    det kostar- beroende på tyngden.
    vill du ha det enkelt så kan du köpa gröna färdigfrankerade kuvert som anvisar då hur tungt innehållet får vara .finns i s,m,l

• Sara Li

Om du lägger det i den största typen av kuvert och sedan väger det, så ser du hur många frimärken du ska ha på brevet. Antal och vikt står på frimärks"förpackningen".

• MissSummer

Det finns färdigfrankerade vadderade kuvert på pressbryån, minsta kostar 25 tror jag :)

tycker också att postens hemsida är helt obegriplig

• Empo

Okej. Men vad tror ni att det skulle kosta?
    Det är ju som det jag vill veta Bara uppskattningsvis.

• Lantani

väg overallen på en våg och skriv sedan vikten i tråden. Står på postens hemsida hur mycket en viss vikt kostar att skicka. Tror du att du kan packa det mindre än 3 cm tjockt?

• Empo

Det är de som är problemet, sätter jag den på våran vanliga våg så visar den ingenting. Så den är för lätt för en sån men jag har heller ingen köksvåg..

• Sara Li

Jag har skickat en tröja en gång, en top. Jag fick sätta på 4 st frimärken på kuvertet. Kanske något sådant som kommer att gälla dig med.

Ja, det blir ju 44 kronor då. Du kan ju jämföra med vad det kostar att köpa ett färdigfrankerat vadderat kuvert. Det KAN vara billigare att göra det.

• Sara Li

Empo - Ja det kan du nog räkna med.

• Empo

Ah, tack

Köper man ett sånt där vadderat kuvär direkt där man skickar det eller var finns dom?

Svar på tråden Vad kostar det att skicka ett paket med posten?