Frusen skuldra
Har någon haft det? Tog det lång tid att bli bra och fick du/ ni någon hjälp mot det?
Har någon haft det? Tog det lång tid att bli bra och fick du/ ni någon hjälp mot det?
Jag pratade med en kiropraktor och han sa att det inte fanns nåt man kunde göra om man fick det. Man skulle försöka röra axeln så gott det gick. Efter 1 1/2 år brukar det ta sa han. Min mamma hade det förut och för henne tog det ungefär 1 år.
Trynträ, hade din mamma svåra smärtor i axeln? Fick hon ingen sjukgymnastik?
Min sjukgymnast är rädd för att det är det jag har på gång. Jag har fått kortisontabletter och akupunktur. Nu kan jag lyfta armen utan problem.
Jag väntar på att få rönken och sjukgymnastik. Fick först inflamationsdämande och smärtstillande, men det hjälpte inte. Sen spred sig skiten till nacken så att jag fick nackspärr och fick pga. det muskelavslappnande. Har varit borta från jobbet i två dagar, men har tänkt försöka gå till jobbet i morgon.
Nu har min högra arm gett med sig så att jag kan lyfta den lite mer än tidigare, men det verkar de sig på andra delar som sagt var också.
Jo hon var till sjukgymnasten. Vet dock inte om det var det som gjorde att det blev bra. Hon hade väldigt svårt att röra axeln.
Nja, jag har Impingement, alltså för trångt i axeln så att muskler och nerver kommer i kläm, därmed kan jag inte lyfta armen över axel-höjd. Det kan också leda till "frozen shoulder" men det behöver inte göra det.
Har fått nån kortison-spruta för ett år sen, sen blev jag remitterad till ortopeden och där fick jag ordinerat vila (sjukskrivning) och diklofenak i kombination med 2 alvedon.
Har nu ätit det sen dess och är inte bättre. Ska ringa ortopeden igen och kräva en operation där de gör öppningen större och då ska problemet försvinna...
Men det är ungefär samma symptom som "frozen shoulder" i början...
Tyvärr så är man ju i behov av axlarna för att ha en fungerande kropp. Det har jag aldrig tänkt på tidigare. Vi har en konstig konstruktion till kropp.