• Björkeli

Någon använder min mailadress!!

Hejsan.

Har fått mail två gånger från två olika forum där de välkommnar mig o ger mig ett lösenord. Kruxet är bara att det inte är jag som reggat mig, utan det är några som använt sig av min mailadress!

Har inte tänkt på det så mkt förrens NU!
    Fick ett mail från ett välkänt forum att "mitt kontor raderats då inlägg och bilder har rasistiska motiv...osv...osv..."

Först nu blev jag rädd! Jag har ju inte gjort något, men kan jag ändå få ut för detta? Om det nu skulle gå så långt att det blev anmält osv? De tar väl inte den som sitter i andra änden av mailadressen väl?

Mvh // En som är lite rädd just nu...

• Svar på tråden Någon använder min mailadress!!
  • Tesie

Byt lösenord på din mail fort, och maila gärna tebax tilld e du fått mail av och förklara läget!

• Björkeli

Tesie: Tack!

Mailade tillbaka till de som skickade att kontot var raderat o förklarade.
    *Springer o byter lösenord*

Tusen tack!!

• Björkeli

Mailet kom bara tillbaka. Får sätta mig ner o hitta en riktig mailadress till det forumet senare.

Hur byter man lösenord på Hotmail?

• Tesie

Björkell, ska kolla hur man gör det, vänta ett öga!

• Björkeli

Tesie: Va gullig du är! Tack!

• Ramunda

Gå in på din mejl å klicka sedan på alternativ senstår det där hur man gör....

• Tesie

Tryck på OPTIONS i högra hörnet, när du kommit in i din mailbox där du har alla mail(jag har en engelsk variant så hoppas du föärstår ändå)

Sen trycker du på vänster spalten högst upp, står PERSONAL på min

Och sen MY PROFILE

• Danbala

Det kan ju vara siter där man bara skriver in mailadressen, alltså inte behöver maila ifrån den. Förhoppningsvis kan ingen faktiskt använda din mail.

Om det är så, borde det gå att spåra från vilken dator du har anmälts till de där forumen, så du _borde_ inte behöva råka illa ut pga att någon annan anger din mailadress.

• Björkeli

Danbala: Det är så jag tror med. O det är ju inte min data som de dumma inläggen o bilderna kommer ifrån. Tack för att du svarade!

Tesie o Ramunda: Tack snälla, nu är det gjort! Bäst o ta det säkra före det osäkra.

Tack snälla för er hjälp!

• Ramunda

Björkeli:
    Vasse god....
    Det e bra om mna byter sitt lösen nån gång varannan månad....

• Kusin Vitamin

Jag samma problem i MASSIV omfattning. Min mejladress är förnamn@hotmail.com. Det innebär att en massa fjortisar och andra idioter använder min adress rutinmässigt på oilka sajter. Flera gånger har någon som uppenbarligen trott?! att det har min adress försökt registrera typ 25 konton på Snuttis och allt vad det heter. Minst sagt irriterande eeftersom det gör att jag får massor av spam pga det. Min mejlbox blir fylld på ett dygn. Funderar allvarligt på att byta konto bara för det.

Tror INTE att du behöver ha panik över att byta lösenord. Sannolikt har personen som använt din adress bara skrivit in den för att slippa bli kontaktat på sin egen. Händer som sagt HELA TIDEN med min...

• wellah

du kan inte bli anmäld, blir någon anmäld så spårar dom via IP-adressen inte mejladressen, dvs. från den datorn "brotten" begåtts.

Svar på tråden Någon använder min mailadress!!