• Felicia6

80-tals fest!

Nu är det så att jag och en kompis ska ha en 80-tals fest och vi behöver inspiration och tips och råd av er alla!

Jag tar gärna emot alla tips och råd!
    Vilka artister ska man spela?
    Vilken musik?
    Vad var typiska kläder för 80-tal?
    Vad skulle man kunna äta och dricka?
    Hade man några speciella roliga lekar på 80-talet som var utmärkande? Vad mer kan man hitta på?
    Vad kan man ha för priser i tävlingar som man kan göra?
    Vad kan man ha för tävlingar? Bäst utklädd såklart, men kan man ha fler?

Vi behöver massor av hjälp

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Svar på tråden 80-tals fest!
  • Tjatte

Vi håller också på och planerar för fullt. Vi kommer att dekorera med en himla massa planscher från OKEJ. Någon stackare utan liv (jag) har tydligen sparat sina på vinden... Musiken blir blandad 80-tal, allt från Wham till Whitesnake. På den tiden var det ju lite krig mellan synthare och hårdrockare, och så stod de som gillade pop där i mitten och kunde inte välja sida. Nu kör vi all musik istället, så alla får "sitt" 80-tal. Depeche, Howard Jones, Duran Duran, Rick Astley, Michael Jackson, Mötley Crüe, Poison, Madonna osv,

Kläder... ja, det är ju axelvaddar och oversize tröjor till tights och US socks. Själv kör jag med min gamla fransjacka, som för övrigt låg i samma låda som planscherna. För killar gissar jag på midjekorta kavajer med uppvikta ärmar.

Maten blir nog Flygande Jakob, en klassiker. Friterad banan till efterrätt. Eller vad som helst med ananas på, och så kallar man det Hawaii. Plankstek har jag för mig var stort också, eller var det på 70-talet? Drinkarna ska i alla fall vara färgglada, typ San Fransisco.

Svar på tråden 80-tals fest!