• Lady Bling

Blir SJ:s tågbiljetter dyrare ju närmare avresedatumet man kommer?

Blir SJ:s tågbiljetter dyrare ju närmare avresedatumet man kommer?

Kollade en specifik resa ett visst datum en viss tid. För 2 veckor sen kostade biljetterna 320 kr, i slutet av förra veckan kostade dom 340 kr och nu idag kostar dom 362 kr.

Ska ev resa på söndag denna vecka, men trodde att jag kunde vänta med att boka, visste inte att priset steg hela tiden. Nu vet jag inte om man vågar vänta längre om man nu ska boka eller om priset kommer stiga ännu mer på några dagar.

• Svar på tråden Blir SJ:s tågbiljetter dyrare ju närmare avresedatumet man kommer?
  • sleeping angel

Japp det stiger och stiger i takt med efterfrågan. Den kommer inte bli billigare iallafall, jag skulle boka om jag var du.

• Lena

priset stiger, man bör alltid boka så tidigt som möjligt. Likadant på flygresor.

• norgesessan

eller, man får den billigare ju tidigare man bookar...

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • SeTa

Jag skulle plötsligt åka till stockholm dagen efter och bokade tågbiljett. Den kostade då nästan 700. Strax efter att bokningen var klar upptäckte min man att flyget var bra mycket billigare..
    Så ett tips är att kolla sista minuten-biljetter där..

• smuttan

det är grymt när man bokar långt innan.

Jag å min man ska åka till oslo. Fram å tillbaka från stockholm för 800 kronor. Det är liksom galet billigt faktiskt.

• Mumin
    smuttan skrev 2008-08-19 19:45:18 följande:
    det är grymt när man bokar långt innan.Jag å min man ska åka till oslo. Fram å tillbaka från stockholm för 800 kronor. Det är liksom galet billigt faktiskt.
    Verkligen! Vi köpte flygbiljetter till Madrid i april, reser på söndag. SAS, 2 vuxna och 2 barn över 2 år: 5100 kr. Också galet billigt.
  • Zabka

De billigaste tågbiljetterna släpps 90 dagar före avresa, sen blir de bara dyrare och dyrare. 

• smuttan

Det som är extra galet är att jag nu kollade på tågbiljetter till Göteborg.
    För att åka fram å tillbaka dit så kostar det liksom över 2000 kronor.. Det e galet.

• Zabka

Smuttan: Jag köper alltid biljetterna exakt 90 dagar innan, då kommer jag undan med 95 kronor för en enkelresa med x2000 mellan Stockholm och Gbg. Alla avgångar startar inte på 95 kr, men många gör det och då gäller det att boka samma dag som de släpps.

• vänat
    SeTa skrev 2008-08-19 18:15:09 följande:
    Jag skulle plötsligt åka till stockholm dagen efter och bokade tågbiljett. Den kostade då nästan 700. Strax efter att bokningen var klar upptäckte min man att flyget var bra mycket billigare..Så ett tips är att kolla sista minuten-biljetter där..
    Har flyget sista minten biljetter?? trode de var bort plockde?! vem kan boka sista minten biljett på flygget? en viss ålder? eler kan vem som helst göra de?
  • Lady Bling

Tack för era svar! Vi åkte Arlanda express istället. Det blev både rätt smidigt och billigare.

Svar på tråden Blir SJ:s tågbiljetter dyrare ju närmare avresedatumet man kommer?