• Saza

Kan det vara fixering som gör sååååå ont?

Satt vid middagsbordet för en stund sen och helt plötsligt skar en enorm smärta genom dom nedre regionerna. Skrek nästan rakt ut...
    Och det fortsatte ett bra tag och jag var väldigt nära att börja gråta för det gjorde så djävulskt ont.
    Bebisen rörde sej mycket under perioden och det blev ett väldigt tryck neråt.

Den knivskarpa smärtan gav med sej för en liten stund sen, men nu känner jag av molvärk i ryggen och lite fram i ljumskarna.

Kan det vara så att bebisen fixerar sej (han var rörlig vid sista bm-besöket) eller kan det vara nåt på G?

Känner inte igen smärtan från när jag väntade min dotter, men å andra sidan var hon bara ruckbar ända in på förlossningen.

Är i v. 38+0 idag

Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • Svar på tråden Kan det vara fixering som gör sååååå ont?
  • Grönögat

Det låter som fixering, ja, då skär det som en kniv.

• Saza

Men det här var inte som en kniv, utan som en skarp smärta i hela nedre magen och underlivet... eller det kanske var som en kniv, men isf en som körde runt i hela magen... (svårt att förklara)
    Gjorde så ont så jag blev helt kallsvettig och skakig. 

• kletig85

har liknande som du skriver flera ggr/dag. Är med i vecka 38 + 0.
    Min BM tror det beror på att nerver hamnar i kläm (barnet ligger långt ner och är fixerat). Hade det såhär min förra graviditet med
    Har även ett vagt minne av att just innan jag fixk reda på att barnet fixerat sig att det kändes extra mkt.

ingen härlig känsla öht!

• kletig85

dock så brukar jag inte känna ngn molvärk efteråt.

• Saza
    kletig85 skrev 2008-08-19 18:42:38 följande:
    har liknande som du skriver flera ggr/dag. Är med i vecka 38 + 0.Min BM tror det beror på att nerver hamnar i kläm (barnet ligger långt ner och är fixerat). Hade det såhär min förra graviditet medHar även ett vagt minne av att just innan jag fixk reda på att barnet fixerat sig att det kändes extra mkt.ingen härlig känsla öht!

Men brukar du känna som ett tryck neråt oxå?

Precis efteråt så kändes det som om bebisen skulle komma ut om jag ställde mej upp.

Nu har molvärken gått över lite, men varje gång bebisen rör sej så känns det som om han är på väg ut eller nåt...

• kletig85

har precis som du beskriver ett tryck neråt och även ut över magen, detta blir speciellt märkbart när bebisen rör på sig. känns som "hjälp nu föder jag".

har frågat om det kunde vara ett tecken på att det kanske kunde vara nått på gång men det trodde inte min bm, utan hon sa att det låter som det barnet som klämmer är nerver och ger sammandragning samtidigt (trycket mot magen). Minns att jag hade det såhär förra graviditeten med.

gör ofta skitont och är jättejobbigt, speciellt om man är ute och går och det kommer som en blixt. men är du orolig tycker jag du skall höra med din bm om vad hon tror, det e ju inte alltid dom brukar tro samma!

• L33L00

Jag hade som dig igår med undantag från molnvärken i ryggen .Jag hade molnvärk framtill i nedre delen av magen istället.. Jag vet inte vad det är men förlossningen närmar sig & det är väl kroppen som förbereder sig. Men det är svårt att veta vad som är vad.
    Jag antar att det är bebisens huvud som tycker på neråt & kommer åt nerver. Vad skulle det annars vara!?
    Men molnvärken i ryggen låter ju som som om det skulle vara på G!?
    Det här trycket neråt & känslan av att han/hon ska komma ut har jag känt av förrut men det släppte efter & lättade efter en stund...

• Saza
    kletig85 skrev 2008-08-19 18:55:35 följande:
    har precis som du beskriver ett tryck neråt och även ut över magen, detta blir speciellt märkbart när bebisen rör på sig. känns som "hjälp nu föder jag".har frågat om det kunde vara ett tecken på att det kanske kunde vara nått på gång men det trodde inte min bm, utan hon sa att det låter som det barnet som klämmer är nerver och ger sammandragning samtidigt (trycket mot magen). Minns att jag hade det såhär förra graviditeten med.gör ofta skitont och är jättejobbigt, speciellt om man är ute och går och det kommer som en blixt. men är du orolig tycker jag du skall höra med din bm om vad hon tror, det e ju inte alltid dom brukar tro samma!

Jo jag tänkte ringa imorrn om det inte har gått över...

Samtidigt när det händer sånt här så blir man ju lite glad över att det plötsligt händer grejer. Man hoppas ju på att det ska sätta igång

Men om smärtan inte gör ett skit, då blir man ju bara deprimerad...

• L33L00

Jag tror att smärtan gör någonting ändå, hoppas ialf att det händer något med livmodertappen!

• Saza
    L33L00 skrev 2008-08-19 19:01:01 följande:
    Jag tror att smärtan gör någonting ändå, hoppas ialf att det händer något med livmodertappen!
    Ja man hoppas ju att varje liten förvärk eller smärta gör nåt
  • kletig85

haha, jo. man blir ju glad av minsta lilla nu, när jag frågade min bm fick jag mest kastat i ansiktet "det e normalt, inget tecken alls...". vilken lycka man kände efter det mvc-besöket, eller inte

önskar dig lycka till och hoppas att det snart är på g, eller att det är fixeringen du känner!

• cassis23

De sägs ju att de kan göra djävulskt ont när bebisen fixerar sig så de kan nog säkert vara de.

***Två ska bli Tre***
  • Saza
    kletig85 skrev 2008-08-19 19:04:12 följande:
    haha, jo. man blir ju glad av minsta lilla nu, när jag frågade min bm fick jag mest kastat i ansiktet "det e normalt, inget tecken alls...". vilken lycka man kände efter det mvc-besöket, eller inte önskar dig lycka till och hoppas att det snart är på g, eller att det är fixeringen du känner!
    Tycker fan allt är "normalt"... speciellt när man är omföderska Fundersam
  • lia76

Jag hade dessa och har dem fortfarande.. ENormt tryck nedåt och det gör ont som f*n!!
    Kan knappt vända mej i sängen, tar lång tid innan jag ens tagit mej upp ur sängen...
    Reser mej så ilar och trycker på och gör ont.
    Fick veta hos BM att bebis har sjunkit ner och borrat ner sej men ligger fortfarande rörlig.
    Så jag kan till 90% säga att din bebis nog borrat ner sej

Saza skrev 2008-08-19 18:48:00 följande:
    Men brukar du känna som ett tryck neråt oxå?Precis efteråt så kändes det som om bebisen skulle komma ut om jag ställde mej upp. Nu har molvärken gått över lite, men varje gång bebisen rör sej så känns det som om han är på väg ut eller nåt...
    Så känns det exakt på mej med!
    Vecka 38
  • Nikas

Jag har haft så ont senaste veckorna, till och från. Galet och man vill bara svimma. Kan vara att babyn ÄR fixerad, och rör på sig med huvudet där ner, då kan det ju göra galet ont enligt barnmorskan.

• Liten en

Jag kände så för hmm några veckor sedan.
    Hade fruktansvärt ont, började gråta och hade som mensvärk med. det högg och gjorde ont. vid nästa bm besök hade den åkt ner en bit med huvudet men de va ruckbart så jag är säker på att det var pga att den åkte nedåt. Hade verkligen skitont

• Grönögat
    Saza skrev 2008-08-19 18:48:00 följande:
    Men brukar du känna som ett tryck neråt oxå?
    Precis efteråt så kändes det som om bebisen skulle komma ut om jag ställde mej upp.
    Nu har molvärken gått över lite, men varje gång bebisen rör sej så känns det som om han är på väg ut eller nåt...
    Jag kände tryck, det var ju bebben som rotade omkring med huvudet i bäckengången, ibland kändes det som om jag måste gå på toa och klämma ut honom.
Svar på tråden Kan det vara fixering som gör sååååå ont?