Vagel på ögat...hur får bort den?
Min 13-åriga dotter har en vagel på ögat,hon har haft den i snart en månad.Är det någon som vet nån salva eller nåt annat knep för att få bort den.
Min 13-åriga dotter har en vagel på ögat,hon har haft den i snart en månad.Är det någon som vet nån salva eller nåt annat knep för att få bort den.
Det kan vara en kronisk vagel, då kan det ta upp till 6 månader innan den försvinner. Fick reda på det när vi var iväg med min mans vagel. De opererar ogärna då det kan bli värre. Mitt tips sök för det och få remiss till ögon så får de kolla.
Oj då finns det såna också.....men alltså enda sätten att få reda på om den är kronisk är alltså att gå till en ögonläkare?
sen kanske den är 'vanlig' men inte vill försvinna. jag fick en kräm som jag hade i mitt öga i en dryg vecka och sen försvann vageln.
hade oxå haft den i en månad innan jag gick till vanlig husläkare..
Nej, en husdoktor kan också fastställa det. Gå till er husdoktor och be henne/honom titta så kan hon fastställa. Min man är nämligen irriterad av sin vagel därför fick vi en remiss och det är bättre att ha en remiss om det skulle bli något om den inte försvinner. Bli något menar jag att den inte försvinner.
Du kan smörja med Noviform, den funkar!!
Tack för svaren...ska köpa Noviform imorgon och prova några dagar och sen ringa läkaren om det inte funkar....