• Anonym

Fy vad pinsamt! Jag har fått löss! :(

Fy vad äckligt!
    Jag har aldrig i hela mitt liv haft löss men nu,22 år gammal har jag det.
    Å inget lusschampoo har jag hemma heller!

• Svar på tråden Fy vad pinsamt! Jag har fått löss! :(
  • Spicy woman

Det fick jag också i den åldern.  Det var bara att gå till apoteket och köpa lusschampo och en sån där luskamm. Hade blivit smittad av mina småsyskon.
    Inte var det trevligt.

• vampyria2

Mina ungar har haft det, ett tipps är köp inte champot utan sprayen, den tar dör på dem mycket bättre.
    Vi hade jätte svårt att få bort dem, fast att vi var noga så kom de tillbaka, tjejerna hade långt hår. Fick tipset att använda sprayen och sen dess så har vi inte fått det igen, det är 7 år sen nu

• Soffen

Äsch, det är inget att skämmas för. Idag får man ju inte löss för att man är ohygiensik ju. Själv har jag haft löss två gånger. När jag var barn och gick i lågstadiet ständes hela skolan i några dagar p.g.a. eländet. "Lus-lov" kallades det, vi kom till och med på nyheterna!

• Anonym

Ja men ändå. Känner mig så äcklig. Tänk om jag smittat min dotter. Hon är bara fyra månader. Men hon har så lite hår så det borde ju synas..

Svärmor ska åka och köpa lusschampo imorn, ska säga åt henne att köpa sprayen. Men usch, hade velat fått ur det på en gång!!

Räcker det att byta sängkläder eller måste man tvätta kuddar och täcken också?

Jag tror jag kommit på var jag fått det ifrån.

Min sambos kusin lånade min borste och det är efter det de börjat klia..

• vampyria2
    Anonym skrev 2008-08-19 20:00:56 följande:
    Ja men ändå. Känner mig så äcklig. Tänk om jag smittat min dotter. Hon är bara fyra månader. Men hon har så lite hår så det borde ju synas..Svärmor ska åka och köpa lusschampo imorn, ska säga åt henne att köpa sprayen. Men usch, hade velat fått ur det på en gång!!Räcker det att byta sängkläder eller måste man tvätta kuddar och täcken också?Jag tror jag kommit på var jag fått det ifrån.Min sambos kusin lånade min borste och det är efter det de börjat klia..
    Om du använde borsten direkt eftråt så kan det vara så, men de dör efter 1 timme om de är i från huvudet, det blir för kalt för dem.
    Det räcker med att tvätta sängkläderna, av samma andledning
  • Anonym
    vampyria2 skrev 2008-08-19 20:03:50 följande:
    Om du använde borsten direkt eftråt så kan det vara så, men de dör efter 1 timme om de är i från huvudet, det blir för kalt för dem.Det räcker med att tvätta sängkläderna, av samma andledning
    Okej vad bra..

Men om jag inte fått det av henne. Var fanken kan jag fått det ifrån?
  • Soffen

Tvätta allt!!! Jag hade inte vågat chansa! Du kan lägga kuddarna i frysen i minst ett dygn så där de små rackarna! Glöm heller inte eventuella gosedjur eller mössor.

• Anonym
    Soffen skrev 2008-08-19 20:08:46 följande:
    Tvätta allt!!! Jag hade inte vågat chansa! Du kan lägga kuddarna i frysen i minst ett dygn så där de små rackarna! Glöm heller inte eventuella gosedjur eller mössor.
    Men vad ska vi då sova i?
  • Spicy woman
    Anonym skrev 2008-08-19 20:10:12 följande:
    Men vad ska vi då sova i?
    Du har väl andra sängkläder som är rena i ett skåp?
  • Anonym

Spicy woman skrev 2008-08-19 20:11:50 följande:

Du har väl andra sängkläder som är rena i ett skåp?
    Ja påslakan å örngott men inga täcken å kuddar..
Svar på tråden Fy vad pinsamt! Jag har fått löss! :(