• Jossisen

Mjölkfri creme fraiche?

Hej!
    Någon som vet om det finns någon motsvarighet till creme fraiche fast mjölkfri?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Mjölkfri creme fraiche?
  • santanas

Menar du laktosfri när du skriver mjölkfri? I så fall kanske Valio är ett alternativ?

• Jossisen

Nä, jag menar helt fri från mjölk.

• Anemia

det finns soja alternativ på ex större ica maxi/kvantum.
    Soy supreme eller nåt sånt heter det, dock är de mycket dyrare, en burk kostar ca 30-35 kr och de smakar.. blä!
    Jag är komjölksallergiker och måste alltså utesluta alla komjölksprodukter ur kosten. Även om det har kommit bra och goda produkter så funkar ett hederligt gammalt knep bra: uteslut och ersätt inte med nåt! Självfallet lite på vad du ska göra men.. hojta om du behöver hjälp!

Min allergi upptäcktes när jag var 5 månader gammal, så det sitter i benmärgen...

• Meli

När min son inte tålde mjölkprotein så fanns det någon form av sojabaserat...... det var i samma sorts plastbukr som craime fraiche, men det var inte alls lika gott. Det som var godast i matlagning var havrematlagningsgrädde, så kan man tillsätta redning istället.
    Valio funkar inte då det inte är fritt från mjölkprotein, bara från laktos.

• Lantani

Mina gamla grannes dotter är mjölkprotein allergiker och till henne köper de den dyra helt mjölkfria cream freschen, jag tycker inte hennes mat, med cream fraish smakar så mycket annorlunda än den mat jag äter.

• fia jimmy

Jag brukar köpa alprosoyas naturella yoghurt. Den smakar som creme freiche

• Jossisen

Tack så mycket allihop!

• Heavenlyfaith
    fia jimmy skrev 2008-08-19 21:19:30 följande:
    Jag brukar köpa alprosoyas naturella yoghurt. Den smakar som creme freiche
    Fast den är inte krämig som en fraich o har inte samma användningsområden vid tillagning, beroende på vad man ska göra
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
Svar på tråden Mjölkfri creme fraiche?