• Panza

    Pappaledig i Uppsala

    Hej!

    Jag är en 25-årig Uppsalabo som är pappaledig september tom april (2008/2009). Min dotter föddes i december 2007 och heter Freja. Jag skulle tycka det vore jätteskoj att träffa andra föräldralediga pappor till hösten, så hör gärna av er om ni har lust att hitta på något!

    /Per

  • Svar på tråden Pappaledig i Uppsala
  • Christoffer

    Hej!
    Jag är också pappaledig sen några dagar tillbaka och fram till juni 2009. Är 21 år och har en dotter som är född i oktober 2007, inte så långt ifrån Freja!
    /Christoffer

  • HotRodDady

    tjena boys... är 24, dotter på 13 månader.. ledig september ut men jobbar i uppsala - bor i österbybruk.. får man va me =D

  • Christoffer

    Ja, vad roligt med flera. Vi kanske kan hitta på något allihopa någon dag?

  • HotRodDady

    absolut... skulle va soft å lära känna lite nytt folk... men ni bor som inne i sj u-a eller?

  • Panza

    Verkligen skoj att höra av er, och jag tycker absolut vi ska träffas någon dag och typ fika eller så! Vi flyttar till månadsskiftet och jag påbörjar pappaledigheten efter det. Kanske tar det några dagar att komma in i rutinerna, så jag föreslår att vi ses någon dag v.37... vad tror ni? Det kanske hinner dyka upp ytterliggare någon U-a-pappa innan dess :)

  • HotRodDady

    låter soft.. får kolla upp hur det ser ut den veckan...
    flyttar från till vart?=)

  • torres

    Hej. Jag undrar om det finns fler pappalediga pappor som vill träffas i uppsala. Ser på tidigare inlägg att det finns fler som försökt. Hur har det gått för er? Skulle va kul som fan om man va ett gäng som hittade på roliga saker. År 28 år och har en dotter på 14 mån. Är hemma tom jan 09. Hörs, hoppas jag. Hej

  • Dryorophus

    Hej alla glada!
    Är också pappaledig, har varit det sen 1 oktober.
    Har en son på 6 månader och jag kan lätt tänka mig gå och fika, eller annat för att fördriva någon dag.
    Jag kommer vara hemma iaf till sista Jan 09 men försöker få klart från jobbet till och med till sista maj 09

  • Panza

    Hej igen! Nu har det gått typ två månader och vi har haft fullt upp, men jag tycker självklart att det fortfarande vore skoj att träffa några andra pappalediga. Nu är vi några fler som ska prata ihop oss om tid och plats, men jag antar att ni andra är minst lika flexibla som vi är... Vad tror ni? Ses någon gång nästa vecka?

  • Dryorophus

    Hur många kan fika på Bredbar på torsdag vid 11-tiden??

  • 70 talspappa

    Halloj! Är en pappa till 4 barn mellan 1 och 7. Är pappaledig på eftermiddagarna nu fram till årsskiftet. Hänger gärna på om någon gång.

Svar på tråden Pappaledig i Uppsala