• Miss Cee

Varför Kung på dass?

Jag fick ett infall igår och införskaffade ett modernt kort på Kungafamiljen som nu står vackert i en ram på vår toalett. Jag tänkte att eftersom man i alla tider haft kungafoton på utedassen, så kunde väl jag ha ett modernt kunga-kort på vår moderna toa..

Men, nu började jag givetvis fundera på VARFÖR man började med att sätta kort/bilder på Kungahuset på dass? Både teorier (men gärna kunskap!) mottages tacksam!

• Svar på tråden Varför Kung på dass?
  • Linda1976

Haha, gjorde man? Det hade jag ingen aning om faktiskt! Ska bevaka tråden noga!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • musli

Tidningsurklipp var ju som tavlor för de fattigare förr i tiden och ett tidningsurklipp som var vanligt var säkerligen kungen och kunga-familjen! Sen hade man väl en större vördnad för kungligheter på den gamla goda tiden och de fanns säkerligen lika ofta i "fin-rummet" som på utedass!

• Atamon

När man själv sitter där på "tronen" så kan det ju vara trevligt att ha sällskap av kungen  ..

• nilla 1972

Jag har också funderat på det där med kungar på dass, man kan tro att domtycker det är skit med kungen eller att dom också sitter på tronen. Kul ide att sätta kungaparet på toaletten skulle aldrig göra det själv, men roligt med personlighet.

• principisessan

ingen aning men det kanske har att göra med att man ska ha lite kungligheter runtom sig när man själv sitter på sin tron

kul grej, de brukade väl i roomservice också sätta upp en bild på kungen ett tag

• keno

Har vi också på dasset på landet!Skrattande

Men varför, det vet jag inte!

• musmamman

Ja jag har ingen anning om varför men tummen upp för den iden kan man få se ett kort *L*

• Miss Cee
    musmamman skrev 2008-08-23 13:28:11 följande:
    Ja jag har ingen anning om varför men tummen upp för den iden kan man få se ett kort *L*
    Ska försöka åstakomma det :)

(Tack för alla svar!)
Svar på tråden Varför Kung på dass?