• Kebnekaisa

Binda midsommarkrans...använder ni ståltråd?

Tänkte plocka blommor och binda en midsommarkrans...
    ("Du lindar av olvon en midsommarkrans...")

• Svar på tråden Binda midsommarkrans...använder ni ståltråd?
  • MrsHawkins

Har aldrig gjort nån men jag skulle använda ståltråd helt klart!

• Kebnekaisa

...och lägger den om ditt hår. Puff, puff. Fler som vill binda midsommarkransar!

• mmonika77

Nä vanlig tråd eller fiskelina.

• krakel

Nej jag tar inte ståltråd..

Ta ett liljekonvaljblad dela det i mitten så det blir en sprina "reva" genom nästan hela bladet sen viker du det på mitten blir då 2 flärpar. sen lägger du i blommor i flärpen och tar sen ett nytt blad,, osv.. under tilde lindar jag med vanlit snöre.. hårt så det blir stelt...

blev det krångligt.. snyggt blir det i alla fall och pricken över i är att sätta i rosor och blåklint..

lycka till sanna

• Ankis71

Jag är bästis och bundis med floristerna i byn och får köpa myrtentråd och spoltråd(grön tunn ståltråd) av dem billigt. Sen är det bara att binda, vira och se glad ut! Det blir alltid knäppt i slutet men det brukar jag bjuda på
    Glad midsommar på er alla!

• knaasen

Jag använder tjock ståltråd till kransen. Lindar frystape runt, så blommorna inte glider så hemskt. Sen gör jag små blomsterkransar med blåbärsris som botten och binder fast med tunn grön ståltråd. Blir så fin så. Bara att i år vill min dotter på tre år, hellre ha kullamössan till sin Leksandsdräkt. Så i år blir det inte till att göra någon = 0 (

• Kebnekaisa

Tack tack. Glad midsommar på er själva!
    ...i natt skall du dansa vid Svartrama tjärn, i långdans i språngdans på glödande järn.
    Inatt är du bjuden av dimman till dans...

• knaasen

Kommer äntligen i min egen dräkt i år ( 4 år sedan sist ), så det blir "hatt" för mig. Kanske hunden vill ha en =0)

• MammaMia66

Jag tar en gren tunn från en björk sedan snurar jag ihop den så den passar skallen sedan fäster jag blommor och blad i den med tunn fiske lina så det ej ska synas!!!

• ICanDoIt

hur avslutar man en krans?? tycker det är så svårt..

Svar på tråden Binda midsommarkrans...använder ni ståltråd?