• äppelskruttet

min bebis hyperventilerar ibland

Min bebis hyperventilerar ibland, nån som känner igen sig? Jag trodde först att det var när han var uppspelt eller ivrig men jag vet inte, har läst att det kan vara symtom på hjärtfel oxå, blir orolig. Han är 7 veckor ska jag kanske tillägga.

• Svar på tråden min bebis hyperventilerar ibland
  • Babybalo

Min son (tre månader) hyperventilerar också ganska ofta. I hans fall verkar det vara så att han gör det när han blir uppspelt och ivrig. Han blir liksom överexalterad...
    Läste din tidigare tråd om sonens ryckningar, har det blivit bättre? Min son har jättemycket ryckningar/darrningar ffa när han sover. Jag har varit hos barnläkare som säger att det är normalt men är ändå SÅÅÅ orolig!

• äppelskruttet

Ja men då är det kanske så att min lille oxå andas så fort för att han är överexalterad, han kan oxå andas så fort när han ska ammas, det är ju så lätt att oroa sig för de små man kan ju inte hjälpa att man älskar dem så det gör ont. Jo ryckningarna tycker jag blivit bättre, har dock kvar i hakan lite, men jag tycker mig kunna se ett samband lite nu, det blir värre när han är varm, kan det kanske vara kroppens sätt att kyla ner sig??

Svar på tråden min bebis hyperventilerar ibland