• thisismylife0

Myggmedel för bebisar?

Vet någon om det finns något myggmedel för barn? Saga är 8 månader så vanligt kan man väl inte använda vad jag vet.

• Svar på tråden Myggmedel för bebisar?
  • AnnaKotte

Jag undrar också hur man håller myggen borta från dom små... Kevin är bara 4,5 månad och hans farmor och farfar bor vid en sjö, massa mygg överallt!

• MariaF

Tror inte att det finns något för barn under 1 år! *suck* Har en tjej som myggen älskar!!!

• Sciarlotta

jag såg på Clas Ohlsons en typ av myggplåster som man kan klistra på kläder, barnvagn m.m. Det borde väl funka till spädisarna också?

• Dezzie

smörj mygga på ryggen o baksidan av kläderna där dom inte kommer åt. Ej på huden utan enbart på kläderna. Kan även "dutta " på skorna..

• sweetaly

naturligt myggmedel finns att kopa, jag tror att det ar med citronmeliss i!
    gar jattebra pa spadbarn men undvik att smorja in handerna da de stoppar dem i munnen!

• Bella B

"Mygga Natural" finns på apoteket!

• Vombell

Myggor sägs hata citron! Om man köper så kallde anti-myggljus så innehåller de alltid citron! Kanske kan man göra något av det?

• ia mia

Vi pratade precis om det här på "mammaträffen".. Där var det en tjej som fått till råd att små barn inte ska ha myggmedel på skinnet, utan på kläderna. Och ett tips i såna fall.. Det finns myggmedel på sprayflaska (apoteket bör ha) så slipper man ev roll-streck som kan bli på kläder.

• vårtulpan

jag har för mig att bin o andra insekter diggar citronmeliss.....
    fast det borde väl apoteket veta iofs...
    ja menar de är ju inte så roliga heller o locka till sig

Svar på tråden Myggmedel för bebisar?