• luspudel

Att söka jobb direkt i butiken

Jag är på jakt efter ett nytt jobb och är sugen på att jobba i butik. Så jag tänkte att jag skulle ta mig en runda någon dag i olika butiker här omking, och visa mig lite.

Men jag tänkte då, vad ska jag säga? Ska jag ha med mig CV och så?
    Hade tänkt mig ett 50% jobb då jag har annat att göra också. Hur går jag tillväga för att visa upp mig på bästa sätt? =)

• Svar på tråden Att söka jobb direkt i butiken
  • kramgrisen

de brukar alltid säga att man ska sitt cv med. så du kan lämna det, är inte säkert att butikschefen är där just när du kommer..

• Abrakadabra

Jag tror att det kan vara en bra idé. Ta med cv, då får de relevant information om in bakgrund + kontaktuppgifter lätt tillgängligt. Dessutom ger det ett ordentligt intryck, inte som att "jag var ute och shoppade och kom på att jag kanske skulle söka jobb". Fundera igenom varför du vill jobba i respektive butik och var beredd på att svara på frågan vilka tider du kommer att kunna jobba.
    Ta cv:na i en bra väska, så att du diskret kan plocka upp ett och ge. Ser kanske lite illa ut att dela ut ett från en hel bunt
    Var välkädd

• Zemcia
    luspudel skrev 2008-08-20 09:55:31 följande:
    Jag är på jakt efter ett nytt jobb och är sugen på att jobba i butik. Så jag tänkte att jag skulle ta mig en runda någon dag i olika butiker här omking, och visa mig lite. Men jag tänkte då, vad ska jag säga? Ska jag ha med mig CV och så?Hade tänkt mig ett 50% jobb då jag har annat att göra också. Hur går jag tillväga för att visa upp mig på bästa sätt? =)
    tänk på att inte komma in och ge cv:t när de har som mest att göra, kom t.ex. tidigt på morgonen eller så.
  • luspudel
    kramgrisen skrev 2008-08-20 09:56:22 följande:
    de brukar alltid säga att man ska sitt cv med. så du kan lämna det, är inte säkert att butikschefen är där just när du kommer..
    Nej det klart, det har du ju rätt i :) Ska sätta mig och pilla ihop ett par CV:n nu med små personliga brev till :)
  • luspudel
    Abrakadabra skrev 2008-08-20 10:00:27 följande:
    Jag tror att det kan vara en bra idé. Ta med cv, då får de relevant information om in bakgrund + kontaktuppgifter lätt tillgängligt. Dessutom ger det ett ordentligt intryck, inte som att "jag var ute och shoppade och kom på att jag kanske skulle söka jobb". Fundera igenom varför du vill jobba i respektive butik och var beredd på att svara på frågan vilka tider du kommer att kunna jobba.Ta cv:na i en bra väska, så att du diskret kan plocka upp ett och ge. Ser kanske lite illa ut att dela ut ett från en hel bunt Var välkädd
    Haha ja det ser ju inte så bra ut, lite "jag söker överallt och tar det jag kan få" haha. :)
    Tack för tipsen, ska sätta mig ner snart och pilla ihop ett par bra CV´n :)
  • luspudel
    Zemcia skrev 2008-08-20 10:02:51 följande:
    tänk på att inte komma in och ge cv:t när de har som mest att göra, kom t.ex. tidigt på morgonen eller så.
    Bra tips, hade jag inte tänkt på, ska tänka på det! =)
Svar på tråden Att söka jobb direkt i butiken