• Växjömamma1976

Saker att göra i Side (Turkiet)!???

reser till Side 17/9 och vill höra med er som har varit där vad man kan hitta på?

vad kan man göra där och vad får man inte missa??

Tips emottages mer än tacksamt av mej!!

/Sussie29

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Svar på tråden Saker att göra i Side (Turkiet)!???
  • Växjömamma1976

nån har väl varit i Side?? Vi ska bo på Side Village..

• Pyris

Vi har varit där utan barn, 3 gånger men det är ju några år sedan nu. Vet att vi någon tog en bussresa till Manavgat (stavas) och åkte båt på floden o sen badade vi där. Varje kväll var vi på ett häftigt (tyckte vi iallafall) disco som hette Oxyd eller något liknande.
    Det finns väl inte direkt så mycket att göra, men det är en mysig liten by. Vi gick nästan aldrig heller på stora restauranger utan gick runt o letade efter dom mindre som var jätte mysiga.

• Pyris

Det finns inte mycket att göra, men ändå mycket att se.
    Varje lördag morgon är det marknad också, kommer jag också ihåg. Men mycket kan ju ha ändrats sen vi var där.

• Växjömamma1976

ja, en tur på Manavgatfloden blir det nog, är nog värt mycket tror jag!

Hur är turkarna då? Påflugna eller helt ok?

• Pyris

Jag tycker dom var alldeles för påflugna.
    Första gången var vi där i maj. Då jobbade dom o då var det helt annorlunda, mot när vi var där i augusti när även dom hade semester. Då var väldigt närgånget, så man blev lite skraj till och med ibland.
    Man fick också hålla sig i mitten på gatorna, för annars blev man lätt indragen i en affär för att kolla på någon matta o dricka äpplethe .

• kokos

Antingen så tycker man om Turkiet eller inte. jag har bott där nere och vet att vissa kan vara lite påflugna men om man tänker efter varför så är det ju för att tjäna pengar eftersom Turkiet lever på turismen. Om du t ex köper en matta så har du räddat familjen i en månad...

Ja manavgat får du inte missa. jag kan även rekommendera en tur till Antalya och Düden selalesi( vattenfall). Får bara inte missas så underbart ställe! Side är väldigt litet så försök att åka därifrån på utflykter.

• Växjömamma1976
    kokos skrev 2008-08-22 12:15:02 följande:
    Antingen så tycker man om Turkiet eller inte. jag har bott där nere och vet att vissa kan vara lite påflugna men om man tänker efter varför så är det ju för att tjäna pengar eftersom Turkiet lever på turismen. Om du t ex köper en matta så har du räddat familjen i en månad... Ja manavgat får du inte missa. jag kan även rekommendera en tur till Antalya och Düden selalesi( vattenfall). Får bara inte missas så underbart ställe! Side är väldigt litet så försök att åka därifrån på utflykter.
    låter mysigt med vattenfallet, vi ska bo i Side men går det turer till stället med "vattenfallet" och vad kan det kosta om du minns?!
  • kokos

Vet inte vad det kostar från side eftersom jag bodde i Antalya. men du måste nog åka till Antalya först och sedan vidare därifrån. Från Antalya så går det Dolmus(buss). Kanske finns det turer från Side.

• Camilla D

Side Village, det ligger väl lite utnaför Side?
    Vi bodde där (tror jag) det låg i en liten stad som hette Kumköj, jättemysigt. Fanns många goda resturanger, hotellet hade världens salladsbuffe till lunchen där. Mmmm
    Man fick ta taxi in till Side, eller dolmus. Gå på Turkiskt bad, det var mysigt, och billigt!

Svar på tråden Saker att göra i Side (Turkiet)!???