Erfarenheter av intuberad 4-månaders bebis?
Min lilla dotter som blir 4 månader den 28:e augusti är sjuk. Vi ligger inne på sjukhus just nu. Läkarna pratar om behandling eller operation som båda kräver att hon måste ligga intuberad på intensiven i 4-7 dagar efteråt om den behandling vi provar nu inte funkar (och det verkar den inte göra..).
Jag tar det mesta med ro, vi vill ju att vår lilla tjej ska bli frisk och jag har vant mig vid att "tvinga" henne vid jobbiga behandlingar och provtagningar, det gör hemskt ont i hjärtat varje gång, men man vet ju att det är nödvändigt.
MEN, detta med intubering känns så hemskt. Jag ammar vår lilla tjej och hon sover alltid tätt tätt intill. Hur ska hon någonsin bli sig själv efter att plötsligt bli ifråntagen all trygghet?
Jag skulle jätte gärna höra lite ifrån de som har erfarenhet av just detta. Både hur sjutton man klarar att gå igenom det som förälder och även hur det funkar rent praktiskt (får vi ta upp och hålla henne när hon är intuberad? går det att hålla igång amningen i en vecka? kommer det ta lång tid innan hon litar på oss igen? osv)
Hoppas det finns någon med liknande erfarenhet som vill dela med sig. :)