• Solen73

byxor till babysim, är alla godkända?

Ska börja på babysim på måndag och ska handla ett par badbyxor till lilltjejen. Det jag funderar över om alla är "godkända" att använda på babysim? De säljs ju lite överallt, tror Lindex har också men är alla verkligen bra?

• Svar på tråden byxor till babysim, är alla godkända?
  • Blue Bear

Undrar också Fundersam

***Pojke 080626 - alldeles underbar!***
  • LyNxQ

När vi gick på babysim så hade vi både från imsevimse och lindex. Det var 3 år sedan men de sa aldrig nåt om att vissa inte var okej.

Tror inte att det hände en enda 'olycka' för något av barnen. Det är tydligen ovanligt att de bajsar i vattnet för de har liksom fullt upp med badningen och kan liksom inte göra två saker samtidigt
    När de kommer upp till 1,5-2-årsåldern däremot så är det VÄLDIGT bra med badblöjor! (badblöjor är bra för de är bara att kasta, man behöver inte tvätta rent..)
    Vi var på semester när dottern var 1år och 9 månader. Vi låg vid stranden varje dag och det gick bra, men nästan varje eftermiddag bajsade hon i poolen.. (som tur var med badblöja!)

• LyNxQ

Det bästa med imsevimse var att de var lätta att ta på eftersom det var tryckknappar på ena sidan.
    Men de från Lindex var mycket billigare

Det finns även sådana med stoppers som man själv drar åt. Dessa kan användas under längre period.

• Solen73

var köper man imsevimse och vad kostar de respektevi de från Lindex?

• Namnam

Tror det inte ska vara något problem så länge de är plastade dvs inte "vanliga" badkläder
    Vi hade Swimpy

• LyNxQ

Jag köpte dem på babyproffsen. De kostade väl 150kr tror jag, och det är väl nästan 3 gånger så dyrt som lindex (kostar de inte typ 59 kr där?)

• LyNxQ

I vår babysimgrupp var det förresten några som hade vanliga badkläder på bebisarna... fast jag hade bara oroat mej för att bebisen skulle bajsa och då är man ju inte direkt koncentrerad på babysimmandet

• Snooze81

Babyland eller likande butiker säljer Imsevimse, eller så brukar de sälja byxorna på badanläggningen...Vi hade ett par Imsevimse till våra söner och de köpte vi på badanläggningen...de kostade 120kr tror jag! Har inte provat de som finns på Lindex men tror att de är lite billigare! Vi har varit jätte nöjda med Imsevimse...inga olyckor har inträffat!

• Snooze81

Det finns ju också badblöjor att köpa på mataffären, men det blir nog dyrare i längden, bättre att investera i "riktiga"...

• MuminMy

Hejsan!

På vårt sim vill vi att barnen har godkända babysimbyxor, dvs simbyxor som inte är tätade med ett tätt plastskikt. Badbyxan ska hålla inne fasta partiklar men släppa ut luft. Lindex byxor är tyvärr tätade med plast och därför inte godkända.

Lindex byxor är givetvis lika "säkra" men de blir en flytkudde i rumpan på barnet när man simmar vilket försvårar vissa övningar och dessutom ger barnet falsk flythjälp.

Badblöja går att använda i undantagsfall men det blir dyrt i längden och är inte optimalt ur simsynpunkt heller.

Jag rekommenderar gärna dolphin swimwear som finns på babysimshopen.se de är reglerbara i både midja och ben.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Basilikan

Badblöja får vi inte använda. Jag tror att det berodde på att de stör reningen av vattnet.

Svar på tråden byxor till babysim, är alla godkända?