• Lisbethdottir

Ni med tonårskillar

Jag har en fundering kring varför tonårskillar uttrycker sig så fruktansvärt fult i dag. Min 13 åriga dotter sitter på MSN och där skriver bara killarna om knulla och hångla!! De håller även på i klassrummet och fjantar sig. Har en själv en 10 åring kille hemma och jag hoppas aldrig att han ska skriva sådana saker. Hur uppfostrar ni era killar??

• Svar på tråden Ni med tonårskillar
  • Flytning

Det handlar nog mindre om hur man uppfostrar och mer om hur kompisarna är, tror jag.

• korven72

Jag jobbar med tonåringar och vet inte om de uttrycker sig fulare idag än när jag va tonåring.

Man (som ung tonåring) vill/behöver ju testa lite gränser och hitta sin identitet. Våran uppgift som vuxna är ju att handleda kidsen i alla deras tankar om sexuallitet och livet i stort.

• Lisbethdottir

Ja visst har kompisarna stor betydelse. Man blir lite rädd ibland när vissa killar är så himla goa när de är själva och sedan förvandlas till monster i kompisarnas närvaro. Har också försökt att förklara detta för min dotter.

• Majsan70

Såna ord faller inte över min 16 årings läppar. Ett fan är det värsta som kan slinka över ibland, men dte är sällan. Här uppfostras ALLA barnen till att prata vårdat helt utan svordomar.

• Pallas

Jag vet inte? Lite grov i mun är han (snart 18) men inte sitter han och skriver fitta och knulla på MSN, iaf. Han sitter mest och pussar sin webkamera eftersom hans tjej bor 80 mil bort.

• Bevabus

Hm...hur menar du att han skriver knulla och hångla på MSN?
    Vad snackar han med sina kompisar om? Det låter lite underligt faktiskt, killar idag är faktiskt inte så grova i munnen och dom pratar ju med varandra om det vi tjejer pratar med varandra om. Nån kille/tjej man är intresserad av, fritidsintressen, vad man har gjort under dagen osv...

Och sen måste jag fråga, hur vet du att han skriver om sånt på MSN? Läser du igenom hans konversationer utan att han vet om det?

• Biggan42

Jag har 2 tonårskillar och visst kan det komma fula ord ur munnen på dem (särskilt när de pratar med kompisar), trots att vi uppfostrat dem till att inte svära. Jag påpekar ALLTID om de svär. Däremot har jag ingen aning om vad de skriver på MSN. Språket var rått även när jag var tonåring, men man använde kanske andra ord.

• Lisbethdottir

Svar till Beverly. Jag sitter ofta med min dotter när hon chattar på MSN och då såg jag vad denna killen skrev! Min dotter tycker att det är kul när jag sitter brevid henne och det är ju kul så länge det varar.

• Legenden777

Klart de kan vara fula i munnen men de är nog mycket "Macho" och för polarna men de är nog mycket snack och lite verkstad.

• Bevabus

Aha oj förlåt! Nu läste jag fel i första inlägget, trodde det var din son som du satt bredvid. Blev lite förvånad över att han kunde vara så öppen om att prata om sånt med sin mamma
    Nu hänger jag med.
    Dom här grabbarna lät väldigt unika faktiskt...väldigt omogna. Det är inte vanligt att killar sitter på msn och snackar sådär.
    Dom har precis kommit in i tonåren och tycker väl att dom är tuffa. Inget att bli upprörd över Dom kommer växa upp o bli människor en dag också

Lisbethdottir skrev 2008-08-22 14:52:31 följande:
    Svar till Beverly. Jag sitter ofta med min dotter när hon chattar på MSN och då såg jag vad denna killen skrev! Min dotter tycker att det är kul när jag sitter brevid henne och det är ju kul så länge det varar.
  • Ölmannen

När man läser sånt här trams får man intrycket av att den mänskliga hjärnan inte lagrar saker mer än tio år (att jag visserligen knappt kommer ihåg något av mitt liv beror dock på helt andra saker). Det är helt normalt för killar i puberteten att snacka så. Det går över när de får ett eget sexliv. Det jag oroar mig för är snarare att du övervakar din dotters msn. Tjuvlyssnar du på hennes telefonsamtal också?

• Bevabus

Så länge dottern tycker det är okej och roligt så är det inget att bli upprörd över.

Ölmannen skrev 2008-08-22 19:30:52 följande:
    När man läser sånt här trams får man intrycket av att den mänskliga hjärnan inte lagrar saker mer än tio år (att jag visserligen knappt kommer ihåg något av mitt liv beror dock på helt andra saker). Det är helt normalt för killar i puberteten att snacka så. Det går över när de får ett eget sexliv. Det jag oroar mig för är snarare att du övervakar din dotters msn. Tjuvlyssnar du på hennes telefonsamtal också?
  • knulla mig

Har hört att knulla är ett fult ord men har aldrig hört att hångla är ett fult ord. Det känns även på nåt vis som att det är rätt vanligt nu för tiden att folk säger knulla Cool Jag själv gillar när både jag och andra folk säger det och fitta och andra fula ord eftersom jag själv gillar fula ord Glad

Svar på tråden Ni med tonårskillar