• Tindra02

Hur lång tid tar det för klinkers att torka?

Ja, hur lång tid tar det?
    Snickaren är inte här idag och han har lovat att vi kan flytta in i nybygget i helgen.
    Men han har inte ens börjat kakla och klinkat i badrummet
    Sen ska ju möbler upp och toa, badkar och duschväggar dit...
    Är så galen på detta nu...
    Snälla, nån som vet?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • Svar på tråden Hur lång tid tar det för klinkers att torka?
  • Pallas

Tindra: Om han inte står och kaklar i skrivande stund är det inte troligt att ni kan använda det i helgen. Eller har han gjort förjobbet med gummispackling och allt som krävs för underarbetet? Skall det göras elinstallationer efteråt, typ lampor och sånt?

• Tindra02

Ja det har han. Ska bara var att börja kakla och klinka...
    Säg inte detta?
    Fan vad besviken jag blir
    Skulle egentligen varit färdigt i söndags...

• Pallas

Det tar ungefär en dag att lägga klinkers/kakel, sedan måste det torka ett fygn. Sedan fogar man och väntar på att det skall torka (ca ett dygn eller så) och sen skall all överflödig fogmassa tvättas bort, vilket tar olika tid beroende på material ni valt. Sen skall alla möbler och porslin installeras och sedan kanske elgrejer. Nej, jag tror inte det är rimligt att ni skall kunna använda badrummet i helgen. Kanske, men hoppas inte för mycket.

• Tindra02

pallas: tack för hjälpen... Nä det låter verkligen inte som det... Att han ska få imorn

• Pallas

Skäll inte på honom bara för att jag sagt att det verkar orimligt bara! Det kan ju hända att han har några supertorkande grejer eller så, men jag tycker ändå att det verkar lite snålt med två dagar kvar till inflytt bara.

• Tindra02

Mmm det låter ju så... Men det retar mig han säger det ska vara färdigt i helgen sen har han inte kommit nu på 3 dagar... Det är det som retar mig oxå...

• Naturligt

nejdu nån inflytt i helgen lär det inte bli för er del(ärlig)
    det måste ju härda ordenligt först!det är ju inte lagt än..men varför har han ej varit hos er på 3 dgaar?? ring och efterlys dem!
    när fakturan kommer kan ni dra av på priset för dröjsamhet.

• Tindra02

naturlig: Nä jag vet Gråter Han har haft andra snickare här, men just han kan bara göra kakel så jag vet inte varför han inte kommer, dum i huvet är han  Jaaa jag blir så jäkla sur. Först skulle det vara klart 1-2 veckor efter midsommar, sen den 17/8, sen nu till helgen, går snart bergsäkragång hos han...

• Tindra02

pallas: japp, vi håller på och kollar upp detta... Är ju ett helt företag och hålla på...

Svar på tråden Hur lång tid tar det för klinkers att torka?