• emptythorn

Kontraksbrott hos Telia?

Vi har köpt en ny lägenhet och i den finns det comhem, som vi gärna vill ha. Men vi är bundna till Telia, men vill gärna avsluta deras tjänst i förtid. Vet nån vad ett kontraksbrott kan tänkas kosta? Har försökt söka på deras hemsida men hittar inget..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kontraksbrott hos Telia?
  • Miracle Cats

Jag är inte helt säker men i allmänna villkoren ska det stå mer om det.
    Kanske är resterande bindningstid eller del av bindningstiden...

You can´t burst my bubble
  • Naturligt

kan ni inte säga upp det och begära sluträkning då??
    mN får då betala abbonemnagns avgiften för de månader man har kvar tills bindningstiden går ut.

exempel:
    ni betalar 199kr/månad i abbonemnagsavgift och har 17månader kvar tills bindningstiden går ut...
    ni kan då välja att betala 199x17= 3.383kr.

• Miracle Cats

Det borde nästan vara så för vi har haft digitaltv via en annan och vi sa upp tidigare och fick betala resterande två månader av bindningen.

You can´t burst my bubble
  • Virriga Vera

Du kan säga upp dina abonnemang precis när som helst men du får betala för den resterande uppsägningstid och/eller avtalstid du har kvar.

• emptythorn

Okej! Då är jag med! Tack så mycket!

• cissi24

Ska du byta med på både telefoni och tv till comhem??? r är det bara tv du undrar om här?

• Virriga Vera
    cissi24 skrev 2008-08-20 20:40:48 följande:
    Ska du byta med på både telefoni och tv till comhem??? r är det bara tv du undrar om här?
    Det spelar ingen roll om det är telefoni, bredband eller digitalTv, reglerna är desamma.
  • Snigel84

Ring annars comhem o berätta om att ni har telia men gärna vill byta. Ibland kan de betala avgiften för kontraktet sägs upp för tidigt hos Telia. Iaf har de ringt hem till mig och sagt så när de ville att jag skulle byta telefonin till dom istället.Att om jag byter till dom så fixar de allt med min gamla operatör trots att jag hade bindningstid kvar.  Är ju värt ett försök iaf

• Virriga Vera
    Snigel84 skrev 2008-08-20 22:01:36 följande:
    Ring annars comhem o berätta om att ni har telia men gärna vill byta. Ibland kan de betala avgiften för kontraktet sägs upp för tidigt hos Telia. Iaf har de ringt hem till mig och sagt så när de ville att jag skulle byta telefonin till dom istället.Att om jag byter till dom så fixar de allt med min gamla operatör trots att jag hade bindningstid kvar.  Är ju värt ett försök iaf
    Var försiktig med det uttalandet, jag vet många som trott att det betyder att de skall betala det de blir fakturerade hos Telia, det enda det betyder är att de ordnar en utportering, fakturorna får du själv stå för och du kan inte göra något alls. Sedan KAN du inte porteras mellan operatörerna så länge du har avtalstid kvar hos någon operatör, det står i alla avtal som PTS ställt upp. Du måste säga upp dina abonnemang och beställa nya hos den nya operatören, så är reglerna.
  • cissi24

Men om det är telefoni hon bara ska byta så får hon bara en uppsägningsavgift. Den brukar vara på ca 350 kr kan inte svara exat vad telia har.

Och är det telefonin så är det comhem som ska säga upp hennes tfn inte hon själv. För de tar över det. Man ska också pröva på det nya tfn man får av comhem innan man bekräftar att man vill att tfn från telia ska flyttas. För skulle hon ångra sig kostar det ca 1000 kr att göra om det analogt igen.

Svar på tråden Kontraksbrott hos Telia?