• LillaGodingen

om det är för litet hål i nappen på nappflaskan, kan man göra det större själv då?

Köpte en Tomme tippe nappflaska idag men såg när jag kom hem att nappen var från 0+...finns 3+ och 6+ också.

Min son är 6 månader och kanske kommer det lite sakta i den nappen? ...kan man isf göra hålet störe själv? och hur isf?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-20 18:54
    jag ska ge vatten och bröstmjölk....går det bra med lilla hålet då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-20 18:55
    hur gör ni hålet större?

• Svar på tråden om det är för litet hål i nappen på nappflaskan, kan man göra det större själv då?
  • buffybus

jag skulle nog bara köpt en ny napp.. 

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • BenisMamma

Jag har sådana flaskor till mina tvillingar. De är 8 mån och vi kör med 3+ och har gjort hålet större. Testade med 6+ men då bara forsade vällingen ur och dom hann inte svälja!

• cloudberry79

Beror ju på vad du ska ge i den. Om det är vanlig ersättning eller vatten så ska man använda minsta hålet i vilket fall. Låt alltså innehållet bestämma vilken napp.

Skillz that Killz 10k+
  • buffybus

men beror också på vad barnet är van vid.. du märker om han inte gillar nappen... andré suger sen skriker han till lite o sen suger han o skriker igen.. så då bytar man ju.. så har jag märkt iallafall

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Jesster

Är det silikonnapp ska man inte göra hålet större själv utan köpa ny napp. Hålet slits upp själv och barnet kan svälja små silikonbitar och sätta i halsen eftersom hålet blir större och större.

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden om det är för litet hål i nappen på nappflaskan, kan man göra det större själv då?