Vad tråkigt att det inte blev något.
Du kan absolut, när du känner dig lite lugnare, ringa upp chefen och be honom/henne berätta vad som gjorde att dom valde bort dig. Det är rätt vanligt att så sker och det kan ju vara bra information att ha med sig till nästa intervju.
Dock så tycker jag definitivt inte att du ska kräva, eller ens fråga, vilka andra som sökte eller vem som fick tjänsten. Varför? För det har du inte med att göra (krasst) och om jag hade varit chef, och eventuellt lagt dig i mitt arkiv för ev framtida anställd, så hade jag nog plockat bort dig direkt efter ett sådant samtal.
Därimot så kan du fråga vad personens om fick jobbet hade för fördelar/meriter som du inte har, men arbetsgivaren behöver inte svara.
När man anställer så handlar det om helhetsbilden. Det är sällan bara utbildningen, eller bara erfarenheten, eller bara personlighete osv som avgör utan allt tillsammans. Och, som på mitt jobb, hur väl personen bedöms kunna passa in i gruppen.
Senast när vi anställde så sållades en rad erfarna personer bort eftersom deras personligheter inte alls skulle funkat med gruppen, och jobbet gick till en oerfaren tjej på 20 år som hade massor av jävlaranamma, glatt humör, socialt sätt och var otroligt snabblärd och uppmärksam.