• optimisten

Har slingat ljust hår och funderar på att sätta i en toning i mörkare färg, går det?

Var hos frissan och hon gav mig inga klara besked mer än att jag kunde färga hårrötterna ljust eller färga mörkt och att jag nog passade i båda. Tidigare har jag varit ganska mörk och min naturliga hårfärg är mörk askblond dvs råttfärgat. Men går det att lägga i en intensivtoning uppe på mina ljusa slingor som nu är ljusblonda och det mesta av ytterhåret upptill, har mycket mörkare pigment i underhåret tex guldbrun? Någon frisör här?
    Stämmer det att det är ute med att ha rödbrunt hår i höst?

• Svar på tråden Har slingat ljust hår och funderar på att sätta i en toning i mörkare färg, går det?
  • sasan

jag är oxå råtta och hade mkt ljusa slingor i håret, men färgade mörkare hos frissan, en lite guldbrun färg blev det, blev skitbra! Frissan hade dock på pigment på slingorna först, så det blev helt morotsfärgat/rosa! sen la hon färgen över.
    Nu tycker jag färgen tvättats ur en del, men nyansen är fortfarande helt ok, nära min naturliga. Men jag funderar på att köpa en toning själv och lägga i. Grejen är ju att ljusa slingor kan bli åt det gröna hållet om man färgar mörkare. för att undvika det ska man ta en färg med rött i. Jag vill inte ha nån rödnyans i håret så därför la hon det där pigmentet i först.

Svar på tråden Har slingat ljust hår och funderar på att sätta i en toning i mörkare färg, går det?