• Emerald88

Ni som jobbar inom beteendevetenskap. Är Matte B nödvändigt att kunna?

Försöker att bestämma mig vad jag vill studera till i framtiden. Har fastnat för det här att jobba inom beteendevetenskap. Jag kollade lite vad det krävs för behörighet att komma in på programmet på Högskolan och det stog att det krävs, bortsätt från andra grundläggande ämnen, Matte A och Samhälle A. Stämmer det? För jag hatar matte!! Håller just nu på att studera upp lite mer matte. Matte A går hur bra som helst, än så länge. Har kollat lite på hur B-kurserna ser ut, och jag fattar verkligen nada! Känns som jag aldrig kommer klara det isåfall. =/ Jag är urusel på matematik!

Ja, iallafall..
    Någon som vet om det krävs Matte B eller några andra behörigheter för att komma in på beteendevetenskapsprogrammet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som jobbar inom beteendevetenskap. Är Matte B nödvändigt att kunna?
  • Miss Lau

Jag vet inte om det krävs matte B. Men när du väl har klarat matte A kommer B gå av bara farten. Det är en kort kurs utan större svårigheter än de du lär dig nu under A-kursen.

• Mulle77

Vill minnas att Matte B krävs på de flesta utbildningar på högskolan och universitet. Krävdes Matte B när jag läste ett program med beteendevetenskaplig inriktning. Hatar också matte men har man ett tydligt mål brukar det gå vägen.
    Lycka till

• Mulle77

Tror även att man sklal ha Eng B

• sakoline

matte a & sam A ärobligatriskt vidgymnasiestudieslutbetyg.

• Emerald88
    sakoline skrev 2008-08-20 22:53:50 följande:
    matte a & sam A ärobligatriskt vidgymnasiestudieslutbetyg.
    Det vet jag. Men nu är det så att jag går i en särskoleklass och när jag väl kommer sluta gymnasiet så vet jag inte om mina grundläggande betyg från Matte A, Samhälle A och dom andra grundläggande betygen är tillräckliga för att komma in på Högskolan. Därför pluggar jag upp dom till "vanliga gymnasie" betyg isåfall.
  • L W

Tror inte att matte b behövs.Men allmänna är ju samhäll eng sve o matte alla i a.Sen får du väl göra som mig plugga b kurser som är intressanta för att få i hop poängen.Om nu inte ni har särskilda/Annorlunda krav

• malrog

Jag läser till beteendevetare och har bara matte A, det räckte  fint. Lycka till!

Hedda 061201 syskon 091201
Svar på tråden Ni som jobbar inom beteendevetenskap. Är Matte B nödvändigt att kunna?