Pojkvännens dotter och min son
Jag har en son på 5 år.
Min pojkvän har en dotter på 3 år.
Jag har mina barn (har en dotter på 1 också) jämt medans pojkvännens dotter är hos honom varannan vecka.
I början var dottern väldigt jobbig emot min son. Ljög om att han slog henne och liknande saker vilket gjorde att sonen grät mycket och förstod inte varför. Jag och pojkvännen gjorde då vårat bästa för att förklara och stötta honom. Samtidigt som vi försökte ta tag i dottern och anledningen.
Nu har min son börjat "ge igen" hon slutat ljuga när det gäller honom men nu är han på henne istället. Inget elakt, men drar henne i tröjan, busar med henne och är allmänt högljudd och gapig.
Jag har sagt till honom att han inte får göra och samtidigt försökt förklara för tjejen att hon får säga till honom och gå därifrån när han beter sig så.
När jag frågar honom varför han håller på så är hans svar att han tycker om henne så mycket så han vill bara busa med henne.
Igår bad pojkvännen mig fråga Albin varför och visst det har jag gjort och försökt förklara för honom att han får låta henne vara när hon säger ifrån.
Så när jag sa till pojkvännen att jag hade tagit upp det och att Albin säger att han tycker om henne så mycket så säger han bara " ja men det verkar som hon inte tycker det är så kul längre"
Jaha men vad ska jag göra mer då?
Vi har vart tillsammans i några månader och barnen har träffats sen början...sen om det var rätt eller fel är ingen idé att klura på nu, gjort är gjort.
Nån som har nåt förslag på hur jag kan göra för att få dom att hålla sams?
Jag tror personligen att det handlar om lite "syskongnabb" men vad vet jag...