• mithrandil

svarta "prickar" framför ögonen.

Idag har jag mått riktigt dåligt. Känt mig matt, illamående, yr och har haft svårt att fokusera blicken.
    Jag får typ som svarta prickar framför ögonen när jag försöker fokusera blicken och kan bara se stadigt om jag kisar med ögonen.

Är detta för att jag hade lågt blodtryck (95/60) eller kan det vara något annat?

• Svar på tråden svarta "prickar" framför ögonen.
  • Altariel

Min BM säger att de är lågt blodtryck.

Har man högt ser man mer som ett stjärnfall för ögonen.

Kram!

• vampyria2

Inte för att skrämma dig men det låter som havandesapsförgiftning, ring förlossningen på en gång

• Altariel

Får man de så tidigt som i hennes vecka?

Jag har de varje dag, och inte har jag nån havandeskapsförgiftning.

• funbun

Nä havandeskapsförgiftning har du nog inte, då kan man däremot få som "maskar" framför ögonen och då i samband med HÖGT blodtryck

• Altariel
    funbun skrev 2008-08-20 22:19:00 följande:
    Nä havandeskapsförgiftning har du nog inte, då kan man däremot få som "maskar" framför ögonen och då i samband med HÖGT blodtryck
    Ja, tyckte väl det
  • mithrandil

Men min bm sa att man inte kan få det med så lågt blodtryck och att det var jättebra med lågt blodtryck just därför? Kan det ha gått upp jättemycket sen i måndags då jag hade 95/60?

vampyria2 skrev 2008-08-20 22:16:42 följande:
    Inte för att skrämma dig men det låter som havandesapsförgiftning, ring förlossningen på en gång
  • mithrandil

Låter som det som jag får när jag har ett migrän anfall påväg. :)
    Kramar!

Altariel skrev 2008-08-20 22:16:40 följande:
    Min BM säger att de är lågt blodtryck.Har man högt ser man mer som ett stjärnfall för ögonen.Kram!
  • Lajkie

Jag tror inte det är havandeskapsförgiftning. Jag brukar ha sådana svarta prickar framför ögonen och jag har både lågt blodtryck & lågt järnvärde denna grav.

Jag hade havandeskapsförgiftning med dottern och det var inte samma då.

• mithrandil

Maskar.. usch! :/
    Näe, jag var inte orolig för havandeskapsförgiftning.
    Jag misstänkte mitt låga blodtryck men kände att jag behövde höra mig för så att man inte bara antar och så är det något annat.

funbun skrev 2008-08-20 22:19:00 följande:
    Ni vet inget man kan göra för att få bättre blodtryck? typ sova, stå på huvud i 5 min. :P
  • väntar i Kina kön

Mycket vanligt och de kallas visst flugor, enligt en sköterska. Ser ochså såna och jag har högt blodtryck.

Fick informationen att det inte skulle vara farligt men ser man jätte mycket så ska man kontakta läkare för att se så att inte det är någonting annat med ögonen.

Väldigt vanligt enligt sjukvården

• mithrandil

testar dom om man har järnbrist på inskrivningen på mvc?

Lajkie skrev 2008-08-20 22:15:22 följande:
    japp, lågt blodtryck eller järnbrist.
  • Altariel
    mithrandil skrev 2008-08-20 22:29:16 följande:
    testar dom om man har järnbrist på inskrivningen på mvc?
    Jag minns inte denna grav så jag bad henne kolla och det gjorde hon.
  • mithrandil

Okej. :)
    Tur att man snart kan gå och lägga sig. Jag mår säkert mycket bättre efter en god natts sömn. Jag får testa mitt blodtryck när jag kommer till jobbet imorn så vet vi ju om det är det som spökar. annars får jag kolla upp mitt järnvärde. Fast jag äter "mammavitaminer" som innehåller järn och dom sa att det skulle räcka. Så det är ju säkert bara blodtrycket.

Tack för all hjälp.
    Kram!

Altariel skrev 2008-08-20 22:33:15 följande:
    Jag minns inte denna grav så jag bad henne kolla och det gjorde hon.
Svar på tråden svarta "prickar" framför ögonen.